„Bárhogy is nézzük, az ítélet tulajdonképpen egy székelyföldi magyar cég elleni támadás. Azt korábban is tudtuk, sokaknak szúrja a szemét, hogy magyarul szólítjuk meg a fogyasztóinkat, hogy használjuk a székelység szimbólumait, de egészen máig bíztam benne, hogy győz az igazság” – fogalmazott Lénárd András, a gyártó Csíki Sörmanufaktúra első embere.
A pert a Heineken cég 2012-ben indította, a multinacionális vállalat a termék gyártásának és forgalmazásának leállítását követelte, arra hivatkozva, hogy az Igazi Csíki Sör összetéveszthető a Heineken Ciuc nevű sörmárkájával. Az elsőfokú ítélet már elmarasztalta a csíkszentsimoni székhelyű céget, ezt hagyta jóvá a marosvásárhelyi táblabíróság. Korábban az uniós szabványügyi fórum, a Belső Piaci Harmonizációs Hivatal (OHIM) elutasította a Heineken kérelmét, és kimondta, hogy nem összetéveszthető az Igazi Csíki Sör és a Heineken Ciuc Premium nevű söre, amely döntést december 9-én meg is erősítette, ezt a határozatot azonban a romániai jogi fórum nem vette figyelembe.
„Egyelőre nem világos, milyen eszközök elkobzására terjed ki a bírói döntés, de csak a márkafeliratozott ládák és hűtőszekrények összértéke több millió euróra rúg. Megvárjuk a bírósági döntés megalapozását, akkor leszünk majd okosabbak ebben a tekintetben. Ami viszont már most egyértelmű, hogy eléggé meggyűlt a bajunk, hiszen egy 140 embert foglalkoztató vállalat sorsa forog kockán” – jelentette ki a Magyar Időknek Lénárd András.
A Magyarországon a 2016-os Székely Fesztiválon bemutatkozó márka tavaly májusban hozta létre a Csíki Sör Magyarország Kft.-t, amely öt helyszínről, Budapestről, Debrecenből, Hódmezővásárhelyről, Győrből és Kaposvárról látja el az országot. A megkötött szerződések száma meghaladja az 5000-et, a márka ugyanakkor jelen van Jamie Olivernek a budai Várban lévő éttermében is.