A gyerekek ma már teljes mértékben otthon vannak a digitális térben, szabadon barangolnak az interneten. A Kaspersky Lab orosz kiberbiztonsági cég friss nethasználati felmérése szerint a gyerekek leginkább az audio- és videókategóriába tartozó tartalmakat keresték (17 százalék), köztük például a streaming szolgáltatókat, a videóbloggereket, a sorozatokat és a filmeket. Ugyanakkor a keresett videók 17 százaléka felnőtt-tartalom volt.
A második helyen a fordítófelületek (14 százalék) végeztek, míg a harmadik helyre az online kommunikációs weboldalak (10 százalék) kerültek. Érdekesség, hogy az online játékok idén csupán a negyedik helyre futottak be 9 százalékkal.
Nyilvánvaló különbségek is kiderültek a riportból: például a videókat és a zenéket jellemzően angolul keresik a gyerekek, de a legtöbb fordítást a spanyol anyanyelvű fiatalok keresték, míg a kommunikációs szolgáltatások oldalait többnyire orosz nyelven böngészték.
A kínaiak minden más nációnál többször kerestek oktató weboldalakat, a franciák főleg a sportok után érdeklődnek, a németek pedig online vásárolnak gyakran. A pornó sem marad el, a japán és arab gyerekek kerestek erre a kategóriára a legtöbb alkalommal.
A vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy még mindig a kommunikációs weboldalak a legnépszerűbbek. Ugyanakkor csökkent a keresések aránya a számítógépeken, mert egyre több fiatalkorú rendelkezik mobiltelefonnal.