A 777-200-as prototípust 1994-ben szerelték össze, 2000-től napjainkig a hongkongi Cathay Pacific légitársaság kötelékében repült. Az évek során 20 519 utat tett meg, összesen 49 687 órát töltve a levegőben. A B–HNL lajstromú repülőgépet 2018 májusában kivonták a forgalomból, majd a gyártó és a légitársaság megállapodása alapján szeptember második felében megérkezett Tucsonba, a Pima Air & Space Museumba.
A világ legnagyobb két hajtóműves utasszállító repülőgépét annak idején teljes egészében 3D-szoftverekkel tervezték. A munka 1990-ben kezdődött, 1994-ben adták át az első példányt – a most nyugdíjazottat –, majd 1995-ben indult a hosszabb törzsű, 777-300-as változat gyártása.
A hírről beszámoló CNN azt is kiemelte, hogy a történelemben először nyolc nagy légitársaság (az All Nippon Airways, az American Airlines, a British Airways, a Cathay Pacific, a Delta Air Lines, a Japan Airlines, a Qantas és a United Airlines) jelentős szerepet játszott a repülőgép tervezésében. A véleményüket felhasználva alakították ki a végleges formát.
A Boeing először ennél a polgári géptípusnál alkalmazott fly-by-wire vezérlést, ami azt jelenti, hogy a repülőgép vezérlését a kezdetleges damilos, majd a későbbi hidraulikus változatokkal szemben motorok végzik, amelyeket a pilóta számítógép segítségével irányít. Előnye a jóval nagyobb biztonság (nem szakad a damil, nem folyik el a hidraulikafolyadék), az egyszerű karbantarthatóság, valamint a gép tömegének csökkenése. Ugyancsak ez volt az első repülőgép, amelyben a pilóták már nem használnak papírt, az összes adat a színes kijelzőkön jelenik meg.
Az iparágban az egyik legmegbízhatóbbnak számító típushoz két nevezetes katasztrófa fűződik, mindkettő 2014-ben történt. Március elején a Malaysia Airlines Kuala Lumpurból Pekingbe tartó 777-200ER típusú repülőgépe tűnt el a Thai-öböl felett. Július közepén szintén a Malaysia Airlines Amszterdamból Kuala Lumpurba tartó menetrend szerinti járatát lelőtték az orosz–ukrán határ közelében.
A Boeing jelenleg a 777-es új kiadásán dolgozik – a 777-9-es a tervek szerint 2019-ben repülhet először.