A Nemzeti Kiskereskedelmi Szövetség (NRA) hétfői közlése szerint 80 százalékkal esett vissza az egyszer használatos zacskók fogyasztása, amióta július végén a Coles és a Woolworth berekesztette az ingyenes zacskók osztogatását a vásárlóknak.
A döntést néhány vásárló haraggal fogadta, de David Stout, az NRA iparpolitikai menedzsere szerint „a számok igazolják az üzletláncok bátor döntését”. Mint Stout elmondta: a Woolworth és a Coles, amelyeknek anyacégei bevételüket tekintve Ausztrália két legnagyobb vállalata, kikövezték az utat a kisebb üzletek számára.
„Nyilvánvalóan a kisebb üzletek számára az a legjobb, ha vagy teljesen kiiktatják a zacskókat, vagy fizetőssé teszik a vásárlók számára. A következményektől való félelem nélkül kellene átgondolniuk ezt a stratégiát” – mondta a menedzser.
„Mindenkinek, aki csomagolásban szállít dolgokat, felelősséget kell vállalnia azért, amiben szállít. Úgy gondolom, sokkal több nyomás lesz mindannyiunkon a fogyasztásunkat tekintve” – tette hozzá.
A két szupermarketlánc a vásárlóinak most azt javasolja, vigyék magukkal vásárláskor saját újrahasználható táskájukat.
Ausztrália minden államában törvényt hoztak az egyszer használatos műanyagzacskók kiiktatására, kivéve Új-Dél-Walest, az ország legsűrűbben lakott államát.