A viszonylag frissen alakult frankfurti Terra E Holding GmbH a jövő hónapban kiválasztja, hogy öt lehetséges német és külföldi helyszín közül hol építse fel azt a gyárat, amely – az amerikai Tesla Gigafactory konkurenciájaként – 34 gigawattórás kapacitással lítiumion-akkumulátorokat fog gyártani. A Bloomberg szerint Holger Gritzka vezérigazgató – a ThyssenKrupp AG egyik volt vezetője – hozta össze a 17 német vállalatból álló konzorciumot.
Az új gyár 2019 negyedik negyedévében kezdi el a termelést, de az csak 2028-ra fut fel teljes kapacitásra. Már éppen ideje volt, hogy a beruházással a világ negyedik legnagyobb gazdasága elkezdjen felkészülni az energiatárolás jövőjére, az energiabiztonság megteremtésére. Ráadásul a következő évtized elején a német autógyárak szerelőszalagjai elkezdik ontani az elektromos autókat. – Technológiában jobbnak kell lennünk, mint a versenytársak, egy lépéssel előttük kell járnunk – mondta Gritzka.
Előrejelzések szerint a globális akkumulátorgyártási kapacitás 2021-re 278 gigawattórára nő a mostani 103-ról. Jelenleg az ázsiai gyártók – többek között a dél-koreai LG és a Samsung SDI – uralják a piacot. A Tesla 35 gigawattórával a második helyre fog berobbanni, amint Nevadában befejezik az 5 milliárd dolláros Gigafactory építését.
A német ipari törekvések fényében szinte természetes, hogy az akkumulátorgyár-építési projekt elnyerte a német oktatási és kutatási minisztérium 5,2 millió eurós támogatását is, a teljes építési költség várhatóan megközelíti az egymilliárd eurót – mondta a vezérigazgató. Ezért a Terra E stratégiai befektetőket keres, akiket minden bizonnyal elbűvöl majd a német kormány kutatás-fejlesztési támogatása, illetve Angela Merkel személyes biztatása.
A kancellár nagy elkötelezettje lehet az energiatárolási megoldásoknak, mivel májusban ő rakta le a Daimler AG 500 millió euróból épülő akkumulátorgyára alapkövét is.