A Lego nem kommentálta, miért döntött így, de közölték: ez annak következménye, hogy „figyelmesen meghallgatták a szülők és a nagyszülők véleményét”. A Lego 2013 óta ajándékozott kuponokat a Daily Mail lapban, amelyek egy ingyen játékra jogosították a vásárlókat a kijelölt boltokban.
A történetnek köze lehet ahhoz, hogy a Stop Funding Hate (Állítsuk meg a gyűlölet támogatását!) nevű szervezet nyár óta azért kampányol, hogy a cégek szakítsák meg az együttműködést a gyűlöletkeltő médiumokkal. Számos lapot kritikával illettek, amiért a migránsokat túlnyomóan negatív színben tüntetik fel, és amiért gyűlöletet keltettek a júniusi Brexit-népszavazás kapcsán. Több céget is felszólítottak, hogy ne hirdessenek a Daily Mail, a The Sun és a Daily Express című lapokban.
„A Lego korábban olyan termék volt, amely lebontja a határokat a nemek között, ösztönzi a gyerekek képzeletét és építi a saját magukba vetett bizalmukat” – írta nemrég egy brit édesapa, aki a cég együttműködését nehezményezte a lappal. Az eset azt követően történt, hogy a Daily Mail szélsőségesen foglalt állást azokkal a bírákkal kapcsolatban, akik úgy döntöttek, a brit parlamenti képviselőknek is szavazniuk kell a Brexitről ahhoz, hogy az érvényes legyen. A lap akkor A nép ellenségei címmel közölt cikket, míg a Daily Express „a demokrácia halálának napjáról” írt. A dán cég ezt követően posztolta a Twitter közösségi oldalon: „A megegyezésünk véget ért a Daily Maillel, és az előrelátható jövőben nem tervezünk promóciót a lapban.”