A gép egyetlen csepp üzemanyag felhasználása nélkül tette meg 42 ezer kilométert. Bertrand Piccard komplikáció nélküli leszállást hajtott végre vele Abu-Dzabiban helyi idő szerint 4.05 órakor. A landolást követően Piccard-t pilótatársa, André Borschberg köszöntötte, akivel felváltva vezették a napelemes repülőt. A két férfi öklét a magasba emelve ünnepelte a gép megérkezését.
„A jövő a megújuló energiában van. A jövő benned van. A jövő immár a jelen” – mondta Piccard az ünneplő tömegnek, amelynek soraiban II. Albert monacói herceg is ott volt.
A Solar Impulse 2 tavaly márciusban indult Föld körüli útjára, közben tizenhat helyen szállt le. Az út leghosszabb szakasza Japán és Hawaii között a Csendes-óceán átszelése volt. A 7212 kilométert a gép 118 óra alatt tette meg.
Az Egyesült Államokhoz tartozó szigeteken javítani is kellett a repülőt, ami miatt több mint kilenc hónapig nem tudtak felszállni. Kairóból is csak több mint egy hét késéssel sikerült elindulni Abu-Dzabiba Piccard betegsége és a kedvezőtlen időjárási viszonyok miatt.
A világ körberepülésével a vállalkozás fel akarta hívni a figyelmet a megújuló, környezetbarát energiára.
A 72 méter szárnyfesztávolságú repülőt több mint 17 ezer napelem hajtja, amelyek négy elektromotort működtetnek és töltik a gép akkumulátorait is, amelyek segítségével éjszaka is tud repülni.
A nagyjából 2300 kilogrammos gép felszállását és landolását futók és kerékpárosok segítették. A Solar Impulse 2 több mint 500 órát töltött a levegőben, és átlagosan 45-90 kilométeres óránkénti sebességgel haladt. Megállt Ománban, Indiában, Mianmarban, Kínában, Japánban, az Egyesült Államokban, Spanyolországban, Olaszországban, Egyiptomban és az Egyesült Arab Emírségekben. Észak-amerikai állomásai között szerepelt Kalifornia, Arizona, Oklahoma, Ohio, Pennsylvania és New York.
A két svájci pilóta felváltva vezette az együléses gépet. A magányos repülések során Borschberg jógával, Piccard önhipnózissal lazított és küzdött a fáradtság ellen. A pilóták legfeljebb 20 percet tudtak egyhuzamban pihenni a levegőben, nagyjából 12 apró szusszanást iktattak be egy nap alatt. Piccard 70 óra alatt szelte át az Atlanti-óceánt, amelyen most először repültek keresztül kizárólag napenergiával hajtott géppel. A Csendes-óceán átszelésével pedig Borschberg megdöntötte a leghosszabb szólórepülés rekordját.
A pilótafülkében nem lehet felállni vezetés közben, de az ülés hátrahajtható és a párna elmozdításával hozzá lehet férni a vécéhez. A rajtuk lévő szemüveg villogással ébresztette a pilótákat, karkötőjük berregéssel jelezte, ha a gép eltért a repülési magasságtól.
A fülkében érezni lehet a nyomáskülönbséget, ezért Borschberg és Piccard véroxigén-szintjét folyamatosan ellenőrizték. Piccard többször is oxigénmaszkot vett fel az út utolsó szakaszának teljesítésekor.
A pszichiáterként dolgozó Bertrand Piccardnak a vérében van a kísérletezés. Nagyapja Auguste Piccard svájci fizikus volt, aki 1947-től mélytengeri kutatásokba kezdett és saját tervezésű batiszkáfjával több mint három kilométer mélyre merült. Az ő fia, Jacques Piccard 1960-ban lejutott a Mariana-árok 11 kilométeres mélyére. Bertrand 1999-ben elsőként kerülte meg pihenő nélkül hőlégballonnal a Földet.
A mérnök Borschberg a Massachusettsi Műszaki Egyetemen végzett és 2003-ban vágott bele a több mint 100 millió dolláros (28,5 milliárd forint) Solar Impulse-projektbe Piccarddal, csapatukban nagyjából 80 mérnök és technikus dolgozott.