Nem mintha a hír bárkit is mellbe vágott volna: a Facebook előnyben részesíti a liberális híreket, míg a jobboldaliakat kevésbé kínálja fel olvasásra a közösségi hálózat tagjainak. Magyarul manipulál. Nem algoritmus alapján alakul ki, mi mennyire érdekli a felhasználókat, hanem szerkesztők döntenek a fontos információkról. A szerkesztők pedig Zuckerberg tulajdonos alkalmazottai.
Az, hogy a legnagyobb közösségi háló a konzervatív értékeket nem kívánja túlságosan népszerűsíteni, teljesen világos volt eddig is. Ott, ahol egyetlen kattintással szivárványszínben pompáznak a profilképek a homoszexuális házasság törvényességének hírére, ne nagyon várjunk esszéket a nemzetek fennmaradásáról vagy a migráció korlátozásáról.
Zuckerberg miután először tagadta, hogy belenyúlnának a hírek szerkesztésébe, most már jobboldali politikusoknak magyarázná el, hogy nincs itt semmi probléma, kérem.
De van.
Félretenném most az őskonzervatív dumát, hogy a Facebook a liberalizmus terjesztésének Halálcsillaga meg ilyenek, de hát, akinek van szeme, látja. Minden a felhasználók számáról szól illetve a bevételről, ennek pedig a liberalizmus jobban kedvez, mint az értékelvű konzervatív politika.
Úgyhogy a Facebook vagy a Google nem fog a keresztény vallás védelméért vagy a sokgyerekes családmodellért kampányolni.