Fedélzetén 239-en tartózkodtak, köztük 153 kínai. A gép feltételezések szerint valahol az Indiai-óceán felett zuhanhatott le, egyelőre ismeretlen okból. A montreali légügyi egyezmény értelmében a repülőbalesetek esetén két év áll rendelkezésre a kártérítési per megindításához – jelentette a távirati iroda. A keresetben megfogalmazott kártérítési összegek öt-nyolcmillió jüan között mozognak (215-344 millió forint) áldozatonként.
Csang Csi-huaj, a kártérítést követelő rokonokat képviselő ügyvédi iroda munkatársa úgy nyilatkozott: sokan az érintettek közül továbbra is hisznek abban, hogy szeretteik élnek valahol, esetleg ismeretlen helyen tartják őket fogva. A mintegy 120 ezer négyzetkilométerre kiterjedő kutatás eddig eredménytelennek bizonyult. Hírek szerint ha új, biztató jeleket nem találnak, Malajzia júliusban felhagy az eddig már 130 millió dollárt felemésztő művelettel. Igaz, a múlt héten a maláj közlekedési miniszter azt mondta: nagy valószínűséggel egy Boeing 777-es roncsdarabjára bukkantak Mozambiknál. – Egyre inkább úgy tűnik, hogy valakinek nem áll érdekében az utasszállító rejtélyének megoldása – állította Pető György légi közlekedési szakértő az M1 aktuális csatornán. Mint elmondta, a Boeing 777-es hatalmas, és „van rajta technika bőven”, ezért meg lehetne találni. Az Indiai-óceán légterét számos állam figyeli profi berendezésekkel, így nehezen hihető, hogy ismeretlen az utasszállító utolsó pozíciója.