Ekkora csomagot Irán nem állított össze 1979, az iszlám forradalom óta. Az amerikai céggel kötött üzlet részeként az IranAir 50 keskeny törzsű Boeing 737 MAX-ot és 30 hosszú hatótávú 777-est vásárol, egyenlő arányban megosztva a 777-300ER és a még fejlesztés alatt álló, 406 üléses 777-9 között.
Iráni illetékesek a Reuters hírügynökségnek elmondták, hogy az Airbusszal még idén januárban kötöttek ideiglenes megállapodást 118 gép szállítására, s napokon belül az első 50-60 repülő adásvételi szerződése végére kerülhet aláírás. Egyidejűleg a turbólégcsavaros repülőket gyártó európai ATR is bejelentette, hogy megkapta az Egyesült Államok végső jóváhagyását 40 gép Iránnak történő értékesítésére.

A negyvenéves Jumbo, a légitársaság korábbi büszkesége
Iráni tisztviselők elmondták, a Boeinggel kötendő üzlet részbeni feltétele, hogy megállapodás szülessen a finanszírozásról. Hozzátették: a fizetést az amerikai pénzügyi rendszeren kívül fogják lebonyolítani. Pénzügyi források szerint a Boeingnak már megvannak a tervei 15 darab 777-300ER finanszírozására, ezek szállítása 2018-tól várható. Megfigyelők szerint a Teheránnal kötött üzlet egyfajta tesztje is lehet a repülőgépgyártó és Donald Trump viszonyának. A megválasztott elnök ugyanis nemrégiben arról panaszkodott, hogy milyen sokba kerülne az elnöki különgép – az Air Force One – újabb típusának a beszerzése.
Trump nem nézi jó szemmel az Irán elleni atomszankciók feloldását, s nem örül Boeing és Kína „barátkozásának” sem. A Boeing ugyanakkor közölte, hogy az iráni szállítási szerződés 777-300ER része több tízezer amerikai munkahelyének megőrzését támogatja, az egész csomag pedig százezer ember elhelyezkedését biztosítja az amerikai légi iparban.