Matteo Salvini belügyminiszter korábban úgy nyilatkozott, hogy azért nehéz megállapítani a tényleges számot, mert előfordulhat, hogy valakinek az eltűnését bejelentették családtagjai, de pusztán az is lehet, hogy nyaralni mentek, el is érték úti céljukat, de nem léptek kapcsolatba rokonaikkal. Hozzátette: sajnos elkerülhetetlen, hogy a veszteségmérleg tovább emelkedjen.
A balesetben a friss adatok szerint 39 ember halt meg.
Sonia Noci, a genovai tűzoltóság szóvivője elmondta: addig folytatják a mentési munkálatokat, amíg minden eltűntként regisztrált embert meg nem találnak. A mentést vezető Pietro Cosola szerint a következő 48 órában még van esély arra, hogy túlélőre bukkanjanak a romok alatt.
Szombaton állami ceremónia keretében vesznek búcsút a baleset áldozataitól. A szertartást Angelo Bagnasco bíboros, genovai érsek vezeti majd. A szombati napot nemzeti gyásznappá nyilvánították.
Giuseppe Conte olasz miniszterelnök azt közölte, hogy kormánya nem fogja megvárni a hídomlás okának felderítésére indított ügyészségi vizsgálat eredményét ahhoz, hogy visszavonja az A10-es autópályát üzemeltető vállalat koncessziós jogát.
Az ügyészségi vizsgálat elsősorban karbantartási mulasztásokra és tervezési hibákra összpontosít.
Az üzemeltető cég az Atlantia infrastruktúra-fejlesztő csoport tagjaként működő Autostrade (ASPI) vállalat, amely az ismert divatmárkát megalapító Benetton család tulajdonában áll.
Edoardo Rixi közlekedésiminiszter-helyettes a Reutersnek elmondta: fontolgatják, hogy a teljes koncessziós jogot megvonják az ASPI vállalattól, de lehetséges, hogy csak az A10-es autópálya üzemeltetését veszik el a cégtől. Szóba jöhet pénzbüntetés is, bár a politikus úgy vélte, a maximálisan kiszabható 150 millió eurós bírság is túlságosan alacsony lenne.
Genovában az A10-es autópálya Morandi nevű hídjának középső, 80 méter hosszú szakasza kedden délben szakadt le. A hatóságok nem tudják, hogy pontosan hány autó volt a hídon a baleset pillanatában.
Uniós szóvivő: az EU mindig támogatta az olasz autópályák infrastrukturális beruházásait
Az Európai Unió mindig támogatta az olaszországi infrastruktúrába való beruházásokat, legutóbb áprilisban hagyott jóvá az olasz autópályákra vonatkozó tervet, amely mintegy 8,5 milliárd euró (egy euró mintegy 320 forint) értékű beruházást tesz lehetővé, beleértve a genovai régiót is – közölte Christian Spahr az Európai Bizottság szóvivője csütörtökön.
A szóvivő a brüsszeli testület sajtótájékoztatóján újságírói kérdésre válaszolva úgy fogalmazott: „eljött az ideje annak, hogy néhány dolgot tisztázzunk”. Olaszországnak a 2014 és 2020 közötti költségvetési időszakban mintegy 2,5 milliárd euró áll rendelkezésére az úthálózatra is vonatkozó infrastrukturális beruházásokra – közölte.
Az utakat és autópályákat az Európai Unió szabályai szerint rendszeresen ellenőrizni kell. Ennek felügyelete és számonkérése a nemzeti hatóságok feladatai közé tartozik – tette hozzá.
Kedden az olaszországi Genova közelében leszakadt az A10-es autópálya egyik hídja. A balesetben legkevesebben 42-en vesztették életüket. A hídomlás körzetében lévő házakból mintegy 630 embert kellett kimenekíteni.
Matteo Salvini olasz belügyminiszterc szerdán „az EU Olaszországra kirótt megszorításait” is hibáztatta a tragédiáért, és ígéretet tett rá: a jövőben nem hagyja majd, hogy az EU költségvetési megszorító előírásai miatt szenvedjen csorbát az ország biztonsága.