Fleur Pellerin miniszter asszony ezért a jogszabály módosítását kezdeményezte, hogy a legtöbbet játszott tíz francia dal csupán 50 százalékát tehesse ki a kvótának. A rádióállomások ezt nem fogadták kitörő örömmel. „A törvény betartása már így is nehézséget okoz, módosítás nélkül” – mondta Tareq Mami, a francia független rádió- és tv-állomások uniójának, a SIRTI-nek a munkatársa a The Local hírportálnak. „Ez olyan, mintha bevezetnének egy szabályt, mely szerint a Renault-k átmehetnek a piroson, míg a Peugeot-knak várniuk kell” – tette hozzá arra utalva, hogy a rádiók így jelentős versenyhátrányba kerülnek a zenei streamszolgáltató internetes oldalakkal szemben.
A Deezer vagy a Spotify oldalakon ugyanis a zenekedvelők olyan zenéket hallgathatnak, amilyeneket akarnak. A problémát ugyanakkor nemcsak az online konkurencia jelenti, hanem a csökkenő francia zenei választék is. 2003 és 2014 között ugyanis 66 százalékkal esett vissza a megjelent francia albumok száma, írja a BBC. És ez még nem minden, a zenei albumok többsége, mintegy 83 százaléka angol nyelven jelenik meg.
A törvény, amely egykor a francia előadókat hivatott megvédeni az angolszász zene beáramlásával szemben, mára elvesztette realitását, vélik a rádióállomások munkatársai. Nem csoda, hogy a DJ-k sztrájkba fogtak, hiszen a módosítás szerint most kénytelenek a jelentősen beszűkült francia zenei piacról válogatni. Mások ugyanakkor úgy vélik, a rádióállomások kiölték a zenei sokszínűséget, és támogatják a módosítást. „Ez egy áttörés a zenei alkotás terén, és semennyiben nem akadályozza a rádiók szerkesztői szabadságát” – írta közös állásfoglalásában francia művészek és zenei szervezetek egy csoportja.