A millenniumi nemzedék nem tudja értékelni az élelmiszert, figyelmeztetett egy, a brit Sainsbury’s élelmiszerlánc megbízásából készített felmérés. Az eredmények magukért beszélnek: a megkérdezett brit fiatalok több mint fele az ételek kinézetével van elfoglalva, szívesen posztolja lakomáját az Instagram és a Facebook közösségi oldalakon, és több élelmiszer-hulladékot is termel. Velük szemben a megkérdezett 65 év felettiek több mint kétharmada egyáltalán nem pazarol, és állítása szerint inkább szükségletként, mintsem szórakozásként tekint az ételekre.
– Elmúltak azok az idők, amikor ugyanazokat az ételeket ettük a hét ugyanazon napjain. A változatosságot ma főként a fiatalabb generációk igénylik, de a menüsor változása miatt nehezebb spórolni és előre tervezni a konyhában – magyarázza a felmérés eredményét Polly Russel élelmiszer-tudományi szakember.
A sokoldalúság és különlegesség iránti igény valóban egyre nagyobb, az 1980-as években és azután születettek hajlamosak újabb és újabb recepteket kipróbálni, sokszor csak azért, hogy az eredményt közzétegyék a közösségi oldalakon. A felmérés ugyanakkor hangsúlyozza: a „divatos” ételek szeretete nem jár együtt a jobb főzési képességekkel, ugyanis a 18–34 évesek fele egyáltalán nem boldogul a konyhában. Az élelmiszer-pazarlás területén viszont élen járnak a fiatalok, 17 százalékuk legalább heti három alkalommal hagy maradékot. A kutatásban részt vevők húsz százaléka ennél is pazarlóbb, velük gyakran megesik, hogy egy-egy bevásárló körút után nem tudják felhasználni a megvett élelmiszert.