Legfrissebb: Kairóban megerősítették, hogy lezuhant az EgyptAir gépe
Megerősítette a kairói légi közlekedési minisztérium, hogy lezuhant a Földközi-tenger felett csütörtökön az EgyptAir légitársaság gépe 56 utassal és tízfős személyzettel a fedélzetén.
A gép roncsait még nem találták meg. Hírügynökségek azzal magyarázzák a tárca egyértelműsítő közleményét, hogy a Párizsból Kairóba tartó MS804-es járat egyik környékbeli repülőtéren sem szállt le, és amikor nyoma veszett, mintegy 280 kilométerre volt az egyiptomi partoktól. Másrészt kiderült, hogy több mint egy órával az eltűnés után az egyiptomi katonaság vészjelzést rögzített, amelyet valószínűleg a gép automatikus vészjelző rendszere adott le.
A személyzet nem adott le vészjelzést, amiből arra lehet következtetni, hogy hirtelen bekövetkezett esemény okozta a katasztrófát. A brit és a görög sajtó arról írt, hogy egy görög kereskedelmi hajó legénysége „lángokat” látott a levegőben nagyjából akkor, amikor a gép eltűnt.
A történtek miatt Francois Hollande francia elnök válságstábot hívott össze a kulcsfontosságú minisztériumok vezetőinek részvételével.
Zömében egyiptomi és francia utasok voltak a fedélzeten
Zömében egyiptomi és francia utasok voltak a Földközi-tenger felett csütörtökön eltűnt egyiptomi repülőgép fedélzetén – közölte az egyiptomi légi közlekedési minisztérium.
Az Egyptair egyiptomi légitársaság Párizsból Kairóba tartó MS804-es járatának fedélzetén 56 utas és tízfős személyzet tartózkodott. Az utasok közül 30-an egyiptomiak és 15-en franciák voltak, illetve volt köztük két iraki és egy-egy brit, belga, kuvaiti, szaúdi, szudáni, csádi, portugál, algériai és kanadai állampolgár.
A gép 36 éves kapitánya, Muhammed Szaíd Ali Sakír hatezernél több órát repült, és ebből több mint kétezret ugyanilyen, A320 típusú gépen.
A repülő körülbelül 11 ezer méter magasan repült, amikor nyoma veszett az egyiptomi légtérben, körülbelül húsz perccel az előtt, hogy leszállt volna a kairói repülőtéren. Ekkor jó repülési viszonyok voltak a térségben. A személyzet utoljára az eltűnés előtt tíz perccel lépett kapcsolatba az irányítótoronnyal. A légi közlekedési minisztériumra hivatkozó egyiptomi sajtóértesülések szerint nem adott le vészjelzést, de vannak olyan, meg nem erősített hírek is, hogy füstöt jelzett a pilótafülkében.
Szakértő szerint óriási területet kell átvizsgálni, hogy megtalálják az eltűnt gépet
Háy György repülésbiztonsági szakértő szerint óriási területet kell átvizsgálni, így hosszú időbe telhet mire megtalálják az EgyptAir légitársaság Párizsból Kairóba tartó, csütörtök hajnalban eltűnt gépét.
Háy György az M1 aktuális csatornán azt mondta: az a környék eléggé le van fedve radarokkal, így ha ott eltűnik egy gép, akkor kicsi az esélye, hogy még valahol a levegőben van. Ráadásul az üzemanyagnak is el kellett fogynia. A szakértő úgy tudja, már körbetelefonálták azokat a repülőtereket, amelyeket a gép elérhetett, de egyik helyen sem szállt le.
Arra van még – kevés – esély, hogy valahol repülőtéren kívül szállt le a gép, illetve olyan helyen, ahol nem működnek együtt a hatóságokkal – mondta a szakértő.
Kifejtette: minden területnek megvannak a felelősei, akiknek a kutatást és a mentést végre kell hajtani. Ilyenkor riasztják az érintett hatóságokat, amelyek repülőkkel és hajókkal megkezdik a vizsgálódást. Mivel most nagy területről van szó, elképzelhető, hogy az egyiptomi hatóságok mellett más országokéi is csatlakoznak.
Háy György azt mondta: ha a gép a tengerbe zuhant, súlyosabb részei elsüllyednek, de egyes darabok a felszínen maradhatnak. Hozzátette, ha mentésre már nincs lehetőség, a legfontosabb, hogy az adat- és hangrögzítő feketedobozokat megtalálják, amelyekből sok információt nyerhetnek vissza, hogy kiderítsék az eseményeket.
Az EgyptAir egyiptomi légitársaság Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata csütörtök hajnalban tűnt el a radarernyőről. Egyiptomi légiforgalmi irányítók szerint tengerbe zuhanhatott a gép. A légiirányítók szóvivője a SkyNews Arabia tévéadónak elmondta: a gép még azelőtt tűnt el a radarernyőkről, hogy belépett volna az egyiptomi légtérbe.
Az al-Ahram című egyiptomi lap úgy tudja, hogy a gép pilótái nem adtak le vészjeleket.
Az EgyptAir szerint 56 utas és a személyzet tíz tagja volt a repülőn.
Az egyiptomi fegyveres erők elkezdték a gép felkutatását, de csatlakozott a kereséshez egy görög C-130-as szállítógép és egy felderítő repülőgép is. Egy görög fregatt is a térségbe tart és helikopterek is készenlétben állnak egy görög szigeten.
az EgyptAir közzé tette az utasok állampolgárságát
A BBC információi szerint az EgyptAir légitársaság a Twitteren tette közzé, hogy az eltűnt gép utasai között 15 francia, 30 egyiptomi, egy brit, egy belga, két iraki, egy szaúdi, egy szudáni egy portugál, egy algériai és egy kanadai állampolgár volt. Magyarok ezek szerint nem voltak a fedélzeten.
Az egyiptomi légtér előtt a tengerbe zuhanhatott az EgyptAir gépe
Egyiptomi légiforgalmi irányítók szerint tengerbe zuhanhatott az EgyptAir légitársaság Párizsból Kairóba tartó MS804-es járata, amely csütörtök hajnalban tűnt el a radarernyőről.
A légiirányítók szóvivője a SkyNews Arabia tévéadónak elmondta: a gép még azelőtt tűnt el a radarernyőkről, hogy belépett volna az egyiptomi légtérbe. Az al-Ahram című egyiptomi lap úgy tudja, hogy a gép pilótái nem adtak le vészjeleket.
Az EgyptAir pontosította a gépen tartózkodók számát, eszerint 56 utas és egy tízfős személyzet volt a repülőn.
A repülőgép 69 emberrel, 59 utassal és 10 fős személyzettel a fedélzetén szerdán 23.09 órakor szállt fel Párizsból, és kairói idő szerint 2.45 órakor veszett nyoma.
11300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett
A légitársaság először azt a tájékoztatást adta, hogy a repülő mintegy 80 mérföldre, nagyjából 10 percre az egyiptomi légtértől tűnt el, majd ezt pontosítva azt írta: a repülőgép 10 mérföldet tett meg Egyiptom légterében mielőtt eltűnt. A repülő 37 000 láb, körülbelül 11 300 méter magasan repült, amikor nyoma veszett.

Az utolsó pozíció, ahol a Flightradar még „látta” az egyiptomi gépet
A flightradar24.com járatkövető honlap adatai szerint az eltűnt repülő egy 2003-ban gyártott Airbus A320-as, utolsó ismert helyzete pedig a Földközi-tenger fölött volt. A honlap adatai megerősítik, hogy a gép 37 000 láb magasan repült. Utolsó ismert sebessége 534 csomó, ami körülbelül 990 kilométer óránként.
A légitársaság azt írta, hogy a mentő és kutató egységek már elindultak, hogy kiderítsék, mi történt az eltűnt repülővel.
Az egyiptomi fegyveres erők elkezdték a gép felkutatását, de csatlakozott a kereséshez egy görög C-130-as szállítógép és egy felderítő repülőgép is. Egy görög fregatt tart abba a térségbe, ahol a gépet utoljára észlelték, valamint helikopterek állnak készenlétben egy görög szigeten.