A malajziai fővárosban, Kuala Lumpurban működő szervezet tudatta: a rablások többségében a kalózok csak kis értékű dolgokat tudtak elvinni. A hivatal éves jelentésében azt írja: tavaly világszerte 246 ilyen rablótámadást regisztráltak, eggyel többet, mint egy évvel korábban. A beszámoló szerint 2015-ben tizenöt hajót kerítettek hatalmukba kalózok, 271 túszt szedve, míg egy évvel korábban huszonegy hajó és 442 ember esett foglyul a kalózoknak.
A hivatal úgy vélte, azért volt kevesebb hajóeltérítés, mert a délkelet-ázsiai partoknál hajózó, kisebb méretű tartályhajókat kevesebb támadás érte. A szervezet beszámolójában méltatta a maláj és indonéz hatóságokat, amiért sikerült őrizetbe venniük és bíróság elé állítaniuk két kalózbanda tagjait, akik rendszeresen támadtak tartályhajókra.
A tengerészeti hivatal közlése szerint Délkelet-Ázsiában történik a világ legtöbb kalóztámadása. Az adatok szerint az incidensek több mint felében nem a kikötőben, hanem útközben támadják meg a hajókat, és többnyire kis értékű dolgokat tudnak megszerezni a kalózok. Ennek ellenére a szervezet aggodalmát fejezte ki a kalózkodás mértékének növekedése miatt, mivel úgy vélte: egyre több veszély fenyegeti a vízi járműveket és legénységüket.
Vietnamban a 2014-ben regisztrált héthez képest 2015-ben huszonhétre emelkedett a kisebb értékű lopással végződő kalóztámadások száma. A kínai hatóságok tavaly decemberben négy incidenst jelentettek; kínai vizeken hosszú ideje nem volt ilyenre példa. Három esetben dízelolajat loptak tartályhajókból.
Afrikában továbbra is Nigéria az erőszakos kalózkodás és a fegyveres rablások melegágya. A szervezet tavaly tizennégy incidensről szerzett tudomást a térségből. A nemzetközi őrhajóknak köszönhetően a Szomália környéki vizeken tavaly nem történt kalóztámadás, miközben korábban a szomáliai kalózok szinte rettegésben tartották a hajósokat. Ennek ellenére a tengerészeti hivatal arra figyelmeztetett, hogy az afrikai ország partjainál lévő Ádeni-öbölben és az Indiai-óceánon hajózók továbbra is maradjanak éberek.