A csoport legnagyobb, budapesti fékegységgyárában és fejlesztőközpontjában helytakarékos és kisebb súlyú fékrendszerelemeket fejlesztenek majd vasúti kocsik számára. A cég vállalta, hogy az innovatív technológiával készülő fékmechanikai és fékvezérlési komponenseket két éven belül elkészíti, és a prototípusokat le is szállítja.
A legkorszerűbb vasúti járművekbe minél több ülőhelyet terveznek be a járműgyártók. Emellett az utazóközönség igényeinek megfelelve akadálymentes, alacsony padlós vasúti kocsikat építenek. A projekt célja olyan műszaki megoldások kifejlesztése és alkalmazása az eddig tervezett és gyártott fékrendszerelemek újabb generációjaként, amelyek révén a fékvezérlést és fékmechanikát olyan helyre is be lehet építeni, ahová eddig nem volt lehetséges.
A Knorr-Bremse Budapest a világ legkorszerűbb vasúti járműveihez – például a japán szuperexpresszhez, a Sinkanszenhez – fejleszt és gyárt egyedi megrendelés alapján fékeket és fékvezérlő szoftvereket. A cég szállítja a Stadlernek a MÁV-Start IC+ kocsijaihoz is használt fékberendezést. A vállalat több mint húsz éve van jelen hazánkban. A Knorr-Bremse vállalatcsoport 2015-ben csaknem 6 milliárd euró árbevételt ért el, és 30 országban 25 ezer embert foglalkoztat.