Visszatért a válság előtti szintre a magyarországi haszonjárműpiac az elmúlt három-négy év növekedésével, az új autók piacán továbbra is a flottaértékesítés a meghatározó – közölte Kovács András, a Porsche Hungaria Volkswagen haszonjármű üzletágának vezetője a távirati irodával. Az idei első 10 hónapban 17 027 új kishaszonjármű kelt el Magyarországon, 27,5 százalékkal több, mint az előző év hasonló időszakában, az október havi értékesítés azonban 1,8 százalékkal visszaesett ebben a szegmensben.
A nagyhaszonjármű-piac nem pezsgett az idén, októberig 4153 járművet adtak el, 5,8 százalékkal kevesebbet, mint a bázisidőszakban. Októberben itt is kiugró zsugorodás, 14 százalékos elmaradás volt tapasztalható tavaly októberhez képest. Összességében idén várhatóan mintegy 20 ezer új kishaszonjárművet és 5500 nagyhaszonjárművet értékesítenek a magyarországi márkakereskedések a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének előrejelzése szerint, amelyet az idei első háromnegyed év eladásai ismeretében adott ki.
A bővülő piacon a korábbi évek után a vevők visszatértek a finanszírozási konstrukciókhoz – állítja Kovács András, hozzátéve, hogy a hitelt ugyanakkor szinte teljesen felváltotta a lízing. Ennek oka a márkaigazgató szerint a vállalkozások jobb helyzete, valamint a vonzóan alacsony kamatszint. Megjegyezte: a piac bővülését támogatta a jegybank növekedési hitelprogramja is.
Kovács András ennek tulajdonítja, hogy az értékesítés növekedése megtorpant az év vége felé. Változás az előző évekhez képest, hogy ma már a kisvállalkozások is egyre tudatosabban, hosszú távon gondolkodva választanak járművet – jegyezte meg az igazgató. Korábban főként a beszerzési ár alapján döntöttek a vevők, ma már inkább a jármű teljes élettartama alatt jelentkező költségeket veszik számba.