Erdélyi Péter ügyvezető elnök szerint az adatok azt mutatják, hogy a magánvásárlók visszatérése folytatódik az újautó-piacra, arányuk már megközelítette a 40 százalékot. A kishaszonjármű-piac augusztusi, 29,1 százalékos visszaesése a tavalyi magas bázissal magyarázható, a közben beszüntetett növekedési hitelprogram hatása jelentős volt. A nagyhaszonjárműveknél az év eleji visszaesés megfordult és 9,9 százalékos növekedést mutat az első nyolc havi adat.
A motorkerékpárpiac továbbra is gyenge, annak ellenére, hogy a január–augusztusi időszakban 5,7 százalékkal nőtt a forgalomba helyezett motorok száma az előző év azonos időszakához képest. Erdélyi Péter szerint a helyzet javítása érdekében fontos lenne a robogóazonosítás megoldása és a regisztrációs adó kiigazítása a használati kétkerekűeknél, valamint könnyíteni kellene a robogókhoz szükséges B kategóriás jogosítvány megszerzését.
A nehézpótkocsik forgalmazásának piaca mintegy 20 százalékkal nőtt tavaly, és a bővülés idén is folytatódott. Mindez az alacsony piaci kamatoknak, a megnövekedett fuvarmegbízásoknak és az új piaci szereplők megjelenésének köszönhető – áll az MGE közleményében. A Carinfo.hu tájékoztatása szerint a személygépkocsi-típusok közül az év első nyolc hónapjában a legtöbbet – 9408-at – Suzukiból adtak el.