Megállt a használtruha-üzletek szaporodása, az immár telített piacon pedig már a kereslet is csökken. Míg a kétezres években folyamatosan nőtt az új üzletek száma, ma már nehézségekkel küszködnek a piaci szereplők – írta a Világgazdaság. A válogatott, felső kategóriás, darabáras termékek kereslete jócskán visszaesett, mégpedig azért, mert a fast fashion márkák áraival már kevéssé képesek versenyezni. Különösen az egyre gyakoribbá váló, akciókat hirdető időszakokban.
Lakatos Krisztián, a Háda kereskedelmi ügyvezetője azt is elmondta, hogy a cég forgalma folyamatosan növekszik a közepes és a diszkontár kategóriában: itt kisebb a verseny, így érvényesül a Háda piacvezető pozíciója. Ebben a szegmensben nőtt tavaly a cég összesített árbevétele is. A nagykereskedelmi részlege a viszonteladókon keresztül tapasztalja, hogy csökken a kiskereskedők forgalma.
A forgalom csökkenése mellett a bérköltség is nagy kihívás a szektornak – ahogyan a kereskedelem egészének is –, csak jóval a bérminimum feletti fizetéssel található munkaerő. Budapesten, annak vonzáskörzetében és a nagyobb megyeszékhelyeken a legnehezebb jó munkatársakra lelni.
A használtruha-üzletek forgalmának hektikussága a Központi Statisztikai Hivatal adataiban is tükröződik. Tavaly decemberben a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalom 10,9 százalékkal bővült, de a használtcikk-üzleteké 4,2 százalékkal esett. Ugyanakkor január már 17 százalékos bővülést hozott a másodlagos piacon.