A nagy teherautó-márkák komoly összegeket invesztálnak az önállóan navigáló járművek kifejlesztésébe. Mellettük már megjelentek a kifejezetten haszongépjárművek számára vezető nélküli irányító technológiát fejlesztő vállalatok is, például a Peloton és az OTTO. Az Egyesült Államokban az áruszállítás 70 százalékát kamionok bonyolítják. Az évi 9,2 milliárd tonna teheráru szállítását csaknem hárommillió nehéz tehergépjármű és több mint hárommillió sofőr végzi. Mindehhez 37 milliárd gallon dízelüzemanyag szükséges.
A sofőrök kiiktatása számos gazdasági előnyt kínál. A törvényben előírt pihenőidők kihagyásával megállás nélkül, optimális sebességfokozatban haladó, a vezetőfülke nélkül áramvonalasabb kivitelű járművekkel időt és üzemanyagot lehet megtakarítani. Ennek mértéke akár 10 százalék is lehet. Az önállóan navigáló járművek számos tanulmány szerint akár 90 százalékkal is csökkenthetik a balesetek számát. A McKinsey & Co. számításai szerint a vezető nélküli szállító járművek széles körű alkalmazása 190 milliárd dolláros megtakarítást hozhatna az Egyesült Államok gazdaságának – olvasható az sg.hu hírportálon.
A vezető nélküli járművek elterjedésének nem munkanélküliség-növelő hatása lenne a munkaerőpiacon, mint ahogy az első látásra tűnik, hanem éppen hogy enyhíteni tudná a szállítási ágazatot jelenleg is nyomasztó és az előrejelzések szerint a jövőben csak tovább súlyosbodó munkaerőhiányt.