Teljesen megszüntetik, vagy jelentősen kisebb területen, de megtartják: a Déli pályaudvar jövője erre a két lehetőségre szűkült. Lázár János miniszterelnökséget vezető miniszter a legutóbbi Kormányinfón cáfolta, hogy a Déli pályaudvar fejpályaudvarként megmaradna, mint mondta, a kormánynak az a terve, hogy lebontják, és a helyén parkot alakítanak ki. Ha ez megtörténik, akkor a Kelenföldi pályaudvart uniós forrásból fejlesztik. Ennek némileg ellentmond az a kormányhatározat, amely hatásvizsgálatot irányoz elő a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, illetve az üzemi pályaudvar megszüntetéséről és a Kelenföldi pályaudvar bővítéséről – olvasható a Magyar Közlöny március 10-i számában.
Ha az „üzemi pályaudvar” kifejezés a rendező pályaudvart fedi, akkor a kormányhatározat ezzel a fejpályaudvar megtartása mellett foglalt állást. Ez utóbbi változatot támasztja alá Dávid Ilonának, a MÁV elnök-vezérigazgatójának minapi sajtónyilatkozata. A vezető azt fejtegette a PestiSrácok portálon, hogy ma, amikor a forgalom nagy részét motorvonatokkal bonyolítják le, nincs szükség a rendező pályaudvari funkcióra a Déli pályaudvaron.
Azt, hogy a Déli forgalmának egy részét mai állapotában nem képes átvenni Kelenföld, a tavaly tavaszi, kényszerű lezárás mutatta meg. A Déli pályaudvaron naponta átlagosan 10-12 ezer utas fordul meg, ami annyit jelent, hogy a téli időszakban 250, nyáron 360 vonat közlekedik itt. A Déli felé vezető alagút javítása idején napi 12 százhalombattai és 26 martonvásári vonatot kellett törölni. Ráadásul a fejpályaudvarnak a vonatfogadás és -indítás mellett kiszolgálói és karbantartási funkciója is van, ezt is máshol kellett megoldani. Ha a Déli forgalmát teljes mértékben át kellene vennie, Kelenföld jelentős fejlesztése szükséges. Fónagy János államtitkár nyilatkozata szerint ennek az időigénye mintegy két év, a munkálatok költségéről azonban nem nyilatkozott a politikus.
Ha ellenpróbát teszünk, azaz azt feltételezzük, hogy megmenekül a Déli, annak is vannak költségei. Ha a Keleti vagy a Nyugati pályaudvar felújításának árából indulunk ki, ez 15-20 milliárd forintot tehet ki. Csakhogy míg az európai uniós támogatással megvalósuló közlekedési beruházások között felsorolták a Keleti és a Nyugati pályaudvar épületeinek újjáépítését, a Déli pályaudvarról nincs említés ebben a tervben. Igaz, korábban felmerült, hogy a Délit magántőke bevonásával újítanák fel, a költségeket a vágányok lefedésével és a személyszállításhoz nem közvetlenül kapcsolódó funkciók áttelepítésével nyert területek kereskedelmi célú hasznosításából fedeznék.