A kampány a marketing hatóereje, mert nagyban befolyásolja a márka ismertségét, a piaci erejét, és végső soron a sikerét. Azonban nem minden kampány egyforma. A legtöbb kampány lehet átlagosan jól megtervezett és tisztességesen kivitelezett. De azok a cégek, amelyek igazi áttörést szeretnének elérni a piacukon, évente legalább egyszer levezényelnek egy olyan »legendás kampányt«, amelynek híre és eredménye kimagaslik a többi közül – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő az idei Marketing Szuperkonferencián tartott előadásában, amelyet eljuttatott a Magyar Időknek.
A marketing számára mindennap választás van, a vevő választása, a kampányfőnök pedig maga a vállalkozó. Az eredmény növekvő ismertség, bővülő vevőbázis és erősödő márkanév. A politikusok előszeretettel használják a tematizálás eszközét, amellyel igyekszik elérni, hogy az általa választott témáról beszéljen mindenki. Egy vállalkozás is megpróbálhatja elérni, hogy a piac a számára fontos témáról beszéljen. Például megtámadhatja a szakterületén uralkodó dogmákat, vagy lehet formabontó, provokatív, ha kell! – mondta Wolf Gábor. A politikusok nagyon jól tudják, hogy egy kampány sokkal hatékonyabb, ha ugyanazt az üzenetet sokféleképpen mondják el. Az észérvekkel operáló, összetett kampányok helyett üzenetünk legyen egyszerű, érzelmekre ható, használjon szimbólumokat. A kampány időszakában csupán egyetlen mondatot, gondolatot ismételjünk.
Az egyik legelterjedtebb politikai marketingeszköz a beszéd. Egy jó, őszinte beszédnek óriási hatása lehet, a vállalkozások mégis alig használják ezt az eszközt. A szakértő szerint a vállalkozásoknak érdemes készítenie a fásult piacot felrázó, a kampánybeszédek felépítését követő szöveget. Ez a figyelem felkeltése mellett leírja a problémát, annak a hallgató életére gyakorolt hatását, alternatív jövőképeket vázol és cselekvésre ösztönöz. Pontosan ilyen beszéd volt Steve Jobs legendás reklámja, amelyben a másképp gondolkodókért szólalt fel.
A nagy hatású kampányokra példa a Múzeumok Éjszakája vagy Az Év munkahelye díj, amelyek a mögöttük álló cégnek, ügynek, előadónak évről évre komoly nyilvánosságot és elsöprő érdeklődést biztosítanak. De egy emlékezetes kampány ürügye lehet egy termékújdonság vagy új üzlet megnyitása, egy nagyszabású, merész árakció, de egy iparági kiállítás, konferencia is.