Határon átnyúló, egységes digitális szolgáltatások bevezetésének feltételeit tartalmazó dokumentumot hozott létre a Nemzeti Mobilfizetési (NM) Zrt. a visegrádi tagországok szakmai szervezeteivel. Az egyéves konzultáció eredményeként megalkotott, és a V4.gov.hu oldalon közzétett V4 smart platform white paper nevű dokumentumban az egységes digitális szolgáltatások kialakítására tettek javaslatokat a tagszervezetek.
– A V4 smart platform projekt létrehozásával az volt a célunk, hogy a visegrádi tagországok digitális szolgáltatásait meghatározó szakmai szervezetek és vállalkozások szinergiáin alapuló kölcsönös, egymás előnyeit szolgáló együttműködések alakuljanak ki – mondta az NM Zrt. vezérigazgatója.
Veres Mihály hozzátette: – Olyan együttműködési lehetőségeket kerestünk, amelyek túlmutathatnak a magyar elnökségi időszakon, a V4 tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, a lakosság kényelmét és a közigazgatást segítő elektronikus megoldásokat támogatja.
Három területet – a közlekedési, a turisztikai és a mobilfizetési szolgáltatásokat – azonosítottunk be, ahol átjárható, egységes elektronikus szolgáltatásokat lehet elindítani. A dokumentumban a következő időszak fejlesztési irányait mutatjuk be, azokat a javaslatokat, amelyekkel a visegrádi tagországok az Európai Unión belül képesek lehetnek egységes elektronikus szolgáltatások kialakítására és bevezetésére – fejtette ki Veres Mihály.
A 2016–2017. évi lengyel visegrádi elnökség során megkezdett, a digitalizáció területét érintő törekvéseket folytatva, a 2017–2018-as magyar elnökség alatt fogadták el a V4 smart platform projektet. Ezzel a magyar V4-elnökség egy közös, digitális szolgáltatási tér kialakítását kezdeményezte. Az NM Zrt. által elindított projekt célja, hogy a visegrádi tagországokban közösen bevezethető, egységesen átjárható, és a lakosság kényelmét, a közigazgatást segítő elektronikus szolgáltatások valósuljanak meg.