Mit tehet a fogyasztó, aki belföldi utazás előtt autópálya-matricát vásárolt benzinkúton vagy mobiltelefonon keresztül, azonban például elírták a rendszámát, vagy nem a megfelelő úthasználatidíj-jogosultságot kapta meg?
A Budapesti Békéltető Testületnél tárgyalt egyik esetben a fogyasztó mobilon vásárolta meg a matricát, és figyelmetlenségből két karakterrel elírta a rendszámát. Az ellenőrzéskor autójának nem volt úthasználati jogosultsága, emiatt megbírságolták. Utóbb azonban az autós igazolta az elírást a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. ügyfélszolgálatán, a vásárláskor megadott rendszámot így átírási díj ellenében, kis utánajárással pontosították.
Arra is van példa, hogy nem megfelelő matricát kapunk, ezt érdemes még a vásárlás helyszínén ellenőrizni, utóbb ugyanis nehéz bizonyítani, hogy mit kértünk. A békéltetők azt tanácsolják, matricavásárláskor alaposan ellenőrizzük a megadott adatokat, az elírásból adódó károkért ugyanis az üzemben tartó felel. Ha utólag probléma adódik, akkor fizetni kell azért, hogy javítsák az adatokat.
Jobb, ha nem várjuk meg a fizetési felszólítást, a bírság ráadásul határidőn túl tovább nő. A gépjármű eladásakor érdemes figyelni arra is, hogy ha a tulajdonos és az üzemben tartó személye különbözik, akkor az eladáskor írásban külön rendelkezzünk az üzemben tartói jogosultság átadásáról, különben a későbbi pótdíjak évek múlva is hozzánk érkezhetnek.