Az Ausztriában és Szlovéniában már jól bevált, idehaza azonban még újszerűnek számító módszerekkel, a közösségi médiát is bevonva csábítaná Magyarországra a külföldi kerékpáros turistákat a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ).
A szakmában ugyan már régóta alkalmazzák az adott desztinációt körbejáró tanulmányutakat, hogy így lendítsék fel az idegenforgalmat, az újdonság az, hogy az MTÜ közvetlenül nyitott egy egyre növekvő számú réteg, a biciklis turisták felé – immár három utat szervezett külföldi kerékpáros szakújságíróknak, bloggereknek. A média képviselői, akik hazájukban hírét viszik a magyarországi utazási lehetőségeknek, már megismerkedhettek a balatoni régióval, a Duna-kanyarral és a Zalai-dombsággal.

Nem csupán a hazaiak körében, a külföldieknek is egyre vonzóbb a magyarországi biciklis túrázás
Fotó: Éberling András
A Nyolc nap alatt a vizek és a borok földjén elnevezésű tavalyi tanulmányutat követően például a megjelent cikkek kétszázezer külföldi bringás turistához jutottak el, s mindezt negyedannyiért, mintha ugyanezeket a tájakat fizetett hirdetésekben mutatta volna be az állami turisztikai szervezet. A tanulmányutak idén Zalakaros környéke, Murafölde, a múlt héten pedig a balatoni régió bemutatásával folytatódtak.
Utóbbi túrán részt vett Cseresnyés Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium turizmusért is felelős államtitkára is, aki az MTI-nek úgy fogalmazott: érdemes a szomszédainktól tanulni, hiszen akad, ahol 2017 első felében soha nem látott turizmusgazdasági rekordok dőltek meg a külföldiek által eltöltött vendégéjszakák terén. Mint mondta, nyugatabbra már bevett gyakorlat, hogy tanulmányutakat szerveznek külföldi szakújságíróknak, akik aztán különféle magazinokban fényképekkel illusztrált élménycikkekkel, saját tapasztalaton alapuló útleírásokkal vonzzák oda a turistákat.
Kiemelte: érdemes az önkormányzatoknak az ilyen példaértékű, szervezett programokra pénzt áldozniuk, hogy hosszabb távon növeljék turisztikai bevételeiket.