Folytatódott februárban a turizmus bővülése: a külföldi vendégek által a hazai szálláshelyeken eltöltött éjszakák száma 7,8, a belföldieké pedig 5,2 százalékkal emelkedett a tél végén.
A Központi Statisztikai Hivatal tegnapi közlése szerint összességében 9,9 százalékkal több bruttó bevételt értek el a szállodák februárban az előző évi hasonló időszakhoz mérten.
Ahogy más időszakokban is, a külföldről érkezők nagy része Budapesten töltötte el az idejét – a fővárosban ez 12 százalékos növekedést eredményezett egy hónap alatt. A legfontosabb küldő országok közül Oroszország kiemelkedő (45 százalék), Románia és Franciaország átlagon felüli (9 és 16 százalék), míg Németország, Csehország és az Egyesült Királyság kismértékű (4–7 százalék) emelkedést produkált a vendégéjszakák számát illetően.
Honfitársaink februárban az átlagot meghaladó mértékben növelték utazásaikat a Dél-Alföldön, a Budapest–Közép-Duna-vidéken és a Közép-Dunántúlon – tovább gyarapítva a Szép-kártyás vásárlásokat, amelyek értéke ebben a hónapban összesen 2,3 százalékkal nőtt.
Tegnap a Magyar Turisztikai Ügynökég (MTÜ) azt közölte, hogy a Virágos Magyarország környezetszépítő verseny szervezőivel közösen meghirdették az ország több millió lakosát megmozgató kezdeményezést.
A Virágos Magyarország verseny 1994 óta borítja virágba a fél országot: a legkisebb falvaktól a nagyvárosokig több száz település vesz részt benne.
A verseny, amelyre május 15-ig jelentkezhetnek a települések, azért különleges, mert miközben motiválja a helyi közösségek tagjait, hogy összefogjanak és közös munkával a lehető legszebbé tegyék a környezetüket, a fenntartható fejlődés szempontjaira is felhívja a figyelmet.
Idén több újítással is készülnek a szervezők: elindult például a verseny saját közösségi médiaplatformja, ahol folyamatosan követni lehet, hogy mely település hol tart a környezetszépítésben. – Az ügynökség kiemelten kezeli a versenyt, hiszen a céljaink azonosak: a kulturáltabb országkép kialakítása, az életminőség javítása, továbbá a természeti és építészeti örökség megőrzése, gyarapítása, hosszú távon pedig a magyar turizmus és gazdaság erősítése – közölte az MTÜ.