A helyiek kezdeményezésére több intercity (IC-) kocsit is továbbító belföldi vonatot állít forgalomba a MÁV-Start a Budapest–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon szeptember 17-től.
A járatok indításáról szeptember elején állapodott meg Csépke András, a MÁV-Start vezérigazgatója és Szarvas Péter békéscsabai polgármester. A kapcsolatfelvételt a település vezetője kezdeményezte, a megállapodást több személyes és írásos egyeztetés előzte meg. A partnerség értelmében a vasúttársaság és a város a jövőben közösen gyűjti, elemzi és értékeli az utasok észrevételeit, javaslatait, vizsgálja az utazási szokásokat, továbbá népszerűsíti a vonatozást. Az utasszám alakulásának függvényében a MÁV-Start fokozatosan fejleszti a térség vasúti közlekedésének színvonalát, több jó állapotú, felújított kocsit közlekedtet a vonalon. A jövő év decemberétől – a pálya teljes felújításának befejezése után, ami lehetővé teszi az óránkénti 160 kilométeres sebességet – jelentősen csökkenti a menetidőt, és egységesíti a szolgáltatást.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jóváhagyásával három járattal gazdagodik a kínálat, Budapest-Keleti pályaudvarról Békéscsabán át Lőkösházáig 9:10-kor Transsylvania, 11:10-kor Békés és 17:10-kor Alföld névvel indul InterCity. Míg Lőkösházáról a fővárosba 06:49-kor Viharsarok, 12:49-kor Békés és 16:49-kor Csanád névvel közlekedik IC-járat. A Budapest és Békéscsaba közötti 2 óra 30 perces utazás versenyképes a közúti eljutási időkkel. A Szolnok–Békéscsaba közti vasúti pályaszakaszt és a békéscsabai vasútállomást a közelmúltban újították fel 35 milliárd forint értékben. A MÁV-Start június 18-án állította le az IC-k közlekedését az alacsony utasszám miatt.