Több száz munkavállalót érinthet az a magyarországi Tesco hipermarketekben tervezett átalakítás, amelynek során összevonják, illetve egyszerűsítik a munkaköröket a vásárlókkal közvetlen kapcsolatot jelentő ügyfélszolgálatokon. A lépést az anyaországban, valamint a kelet-közép-európai Tesco Europa-csoport valamennyi tagjánál végrehajtják: hazánkban például megszűnik a vevőszolgálati specialista munkakör, az átszervezés leépítést is magával hozhat – értesült a Magyar Idők londoni forrásból.
A múlt héten Angliában bejelentették, a Tesco vállalat tovább egyszerűsíti működési struktúráit a hatékonyság növelése érdekében, és a vezetők számára egyértelműbb elszámoltathatóságot biztosít a kollégák és az ügyfelek felé. Ennek jegyében megszüntetnek több vezetői munkakört az Egyesült Királyságban található több mint 750 nagy üzletben és hét teljesítési központban, és például vevőszolgálatokat alakítanak át.
Az angliai átszervezés 1700 munkavállalót érint. – Felismertük, hogy nehéz változtatásokra van szükség annak biztosításához, hogy üzletünk versenyképes maradjon. Reméljük, az általunk létrehozott új szerepkörökben és a jelenleg rendelkezésre álló álláshelyeken a lehető legtöbb munkatársat megtartjuk – fogalmazott a közleményben Matt Davies, a Tesco UK és a ROI vezérigazgatója.
Emlékezetes, az elmúlt évek piacvesztései, illetve az anyavállalatnál elkövetett könyvelési csalás miatti veszteségek lefaragására a multicég 2016 októberében mutatott be egy helyreállítási tervet, amelyben az akkorinál 3,5-4 százalékkal, vagyis 1,5 milliárd fonttal alacsonyabb működési költség elérését célozták meg a 2019–20-as üzleti évig. Megkeresésünkre a Tesco Globál Zrt. azt közölte: az említett strukturális változások a Tesco angliai üzletágát érintik, s nincsenek hatással a magyarországi működésre.

A vevő is számít. Az ügyfélszolgálatokat több mint száz hipermarketben egyszerűsítik
Ezzel szemben lapunk úgy értesült, racionalizálás miatt az egész kelet-közép-európai régióban, illetve hazánkban is újabb átalakításokat rendelt el az anyacég. Londoni forrásunk elmondta, központi utasításra a magyarországi hipermarketekben – amelyek a 206 üzlet nagyjából felét teszik ki – átalakítják az ügyfélszolgálatokon dolgozók feladatköreit.
Így például több munkakört összevonnak, s ugyan a vevőkkel való kapcsolattartást vagy például a garanciális ügyek intézését ellátó vevőszolgálatok megmaradnak az áruházakban, de jellemzően egy-egy munkatárssal a korábbi több, erre a célra kijelölt dolgozó helyett. Úgy tudjuk, nem feltétlenül szándék, hogy alkalmazottaktól váljanak meg, azonban nem lesz mindenki számára elfogadható új szerep a cégnél, vagyis az átszervezés leépítéssel járhat.
A folyamat a környező országokban már elkezdődött, ahol ráadásul több üzletbezárás is történt. Az Ujszo.com pénteken megírta, Kassán 22 évnyi működés után a napokban bezárják a patinás belvárosi Tesco áruházat, az alagsorban lévő élelmiszerrészlegen parkolókat alakítanak ki. A lánc több kisebb boltját megszüntette Szlovákiában, mert nem volt kifizetődő a működtetésük, illetve az utóbbi hónapokban nagy átalakításon esett át például a nyitrai, a nagyszombati és az egyik kassai bevásárlóközpontjuk, 10 ezer négyzetméternél nagyobb alapterületű áruházuk pedig már csak a fővárosban van.
A Dlahandlu.pl portál pedig arról írt, hogy mivel áraival és kínálatával, illetve nagy méretű boltjaival már nem versenyképes, a Tesco súlyos problémákat tapasztal Európában, köztük a lengyel piacon is. A veszteséges üzleteket több helyütt már bezárták, és a vállalat egy új, vonzó működési formulát keres – írták.