Leállította működése egy részét a Car4You, amelyet a piacon az Uber autómegosztó szolgáltatás egyik szellemi utódjának tekintettek. Ráadásul éppen az a szolgáltatása nem érhető el, amely a sárga taxik versenytársa lehetne. A cég internetes felületén az olvasható, hogy „pillanatnyilag az autóbérlés + sofőrszolgáltatást szüneteltetnünk kell! Az autóbérlés és a sofőrszolgálat külön továbbra is elérhető! Mindent megteszünk, hogy újra üzemelhessünk! Türelmeteket köszönjük! Car4You.”

A hatósági árak miatt a hazai piacon csak a szolgáltatásnyújtás minőségében vagy új technológiák alkalmazásával tudnak versenyezni
A cég honlapja szerint jó minőségű használt autókat adnak bérbe, emellett sofőrszolgáltatásuk is van. Ekkor a megrendelő saját autóját vezeti a bérelt sofőr. A kettő kombinációja pedig a bérautó, sofőrrel, ami pont olyan, mint egy taxi, ráadásul az Uberhez hasonlóan okostelefonos applikáció segítségével vehető igénybe, a fővárosi taxirendeletben megállapított fix tarifánál olcsóbban.
A Car4You leállása azt sejteti, hogy a cég működése nem felelt meg a taxistevékenységre vonatkozó szabályozásnak – mondta lapunk kérdésére Metál Zoltán. Az Országos Taxisszövetség elnöke szerint számos cég próbálja meg kijátszani a törvényi szabályozást, ideig-óráig tudnak is működni, azonban amikor a tevékenységük átlép egy nagyságrendet, és a hatóságok számára nyilvánvaló lesz a működésük jellege, akkor megbüntetik őket. Ennek ellenére a piacon fellelhetők kisebb-nagyobb vállalkozások, amelyek sárga fólia és rendszám nélkül tevékenykednek, sofőrszolgálatok vagy autókölcsönzési tevékenység mögé bújnak, de a törvényi szabályozás ebben a kérdésben szigorú és egyértelmű – mondta Metál Zoltán.
Nem látja ilyen világosnak a helyzetet Cziraki Dániel, a Taxify operatív vezetője. A céget az Uber örökösének kiáltották ki, azonban ez csak részben állja meg a helyét. A Taxify működési modelljének kialakításakor ugyanis az innovatív megoldások használatát és a fennálló jogi környezet következetes betartását egyszerre kívánták megvalósítani. Mint elmondta, a jogszabályok bonyolultak, több szinten szabályoznak és néha egymásnak is ellentmondanak. A hatóságok például elfogadják törvényesnek azt személyszállítási szolgáltatást, amely a főváros és a reptér között üzemel, és zónánként fix viteldíjat alkalmaz. Ha ugyanaz a gépkocsi a városon belül is vállal fuvart, az már szabályellenes.
A magyar taxipiacon a hatósági árak miatt gyakorlatilag csak a szolgáltatásnyújtás minőségében, innovációban, az alkalmazott sofőrök megfelelő kiválasztásában tudnak egymással versenyezni a legálisan működő szereplők. Az utasok alapvetően azonban árérzékenyek, ezért tudott sikeres lenni már indulásakor is a Car4You és korábban az Uber – fogalmazott Cziraki Dániel. Mint minden piacon, a személyszállításban is sokan szívesen adnák olcsóbban a szolgáltatást.
Azonban a piaci szabályok betartásának kell az első helyen állnia egy cég életében. Ezért gondolják úgy, hogy olyan előnyökkel lehet versenyképesnek maradni, mint például az átlátható működés és a technológiai innovációk folyamatos alkalmazása – tette hozzá Cziraki Dániel. Ezek közé tartozik, hogy a megrendelő okostelefonja segítségével nyomon tudja követni megrendelése útját, értékelheti a sofőr munkáját. Sőt némelyik rendszer maga is folyamatosan figyeli, hogy a sofőrök az optimális útvonalat választották-e.