Az átfazonírozott uniós direktíva korszerűsíti az európai pénzforgalmi szolgáltatásokat, hogy az EU képes legyen lépést tartani a piac gyors fejlődésével, és az európai elektronikus kereskedelmi piac virágzó ágazattá válhasson. A szabályok lehetővé teszik a fogyasztóknak a pénzügyi szolgáltatók által kínált szolgáltatások igénybevételét, ugyanakkor fenntartják az uniós fogyasztókra és vállalkozásokra vonatkozó szigorú adatvédelmi és biztonsági előírásokat. E szolgáltatások közé tartoznak az olyan fizetési megoldások és eszközök, amelyek különböző számlák adatainak összesítésével segítik elő a személyes pénzügyek kezelését.
A második pénzforgalmi szolgáltatási irányelv egyik fő célja, hogy biztonságosabbá és megbízhatóbbá tegye az elektronikus fizetéseket. Kifejezetten előírja a pénzforgalmi szolgáltatóknak az erős ügyfél-hitelesítés alkalmazását. A mai szabályok szigorú előírásokat vezetnek be a fizetési csalások mértékének jelentős visszaszorítása és a felhasználók bizalmas pénzügyi adatainak védelme érdekében, ami az online fizetések szempontjából különösen nagy jelentőséggel bír.
Az új szabályok értelmében a fizetést megelőző hitelesítést legalább két, egymástól független elem használatával kell végezni, például egy fizikai tárgy – kártya vagy mobiltelefon – és egy jelszó vagy biometrikus azonosító kombinációjával. Pusztán egy jelszó vagy a hitelkártyán feltüntetett adatok megadása tehát ezentúl az esetek zömében már nem lesz elegendő a fizetés végrehajtásához. Sőt bizonyos esetekben a két független elem mellett szükség lesz egy kizárólag az adott tranzakcióra érvényes kódra is.
Az online vásárolt áruk vagy szolgáltatások fizetése terén a bővebb választék és a kiélezettebb verseny kedvez a fogyasztóknak. Emellett az ügyfelek a különböző bankoknál vezetett számláik információit összesítő alkalmazások segítségével hatékonyabban tudják majd kezelni személyes pénzügyeiket akár okostelefonon is.
Az intelligens mobilfizetésre való használatának terjedését jól mutatja, hogy már közel kétmillió magyar vásárol is mobiljával. Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. felmérése szerint továbbra a felnőtt internetezők több mint négyötöde használ intelligens mobileszközt. Ezzel párhuzamosan egyre többen már nemcsak telefonálnak vagy neteznek telefonjukkal, hanem pénzügyi szolgáltatásokat is igénybe vesznek. Az eNET adatai szerint a 18–29 éves korosztály 96 százaléka okostelefont használ, de az arány az idősebb generációk körében is igen magas, már az internetező 50 felettiek közel kétharmada is okoskészülékre cserélte hagyományos mobilját.