– Az utasforgalom növekedése arra készteti a repülőtér kezelőjét, hogy előkészítse a létesítmény bővítését – mondta a Magyar Idők kérdésére Hardy Mihály. A Budapest Airport (BA) kommunikációs vezetője emlékeztetett, hogy a légikikötő utasforgalma a napokban lépte át a tízmilliós számot, és előreláthatóan a következő években is folytatódik a bővülés. Tekintve, hogy a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér jelenlegi kapacitása évente 11,5-12 millió utas, a beruházások előkészítésének átfutási ideje miatt már most meg kell indítani a folyamatokat.
– A legsürgetőbb feladat a 2B terminál 200 méter hosszú utasmólójának a megépítése. Az utasmóló olyan létesítmény, amelynek segítségével az emberek a terminál épületéből közvetlenül eljuthatnak a repülőgép fedélzetére. Hardy Mihály elmondta, hogy a jövőre kezdődő építkezés eredményeként olyan mólót adnak át a forgalomnak, amely többfunkciós. Csápként lehetővé teszi a közvetlen beszállást, de lépcsővel is ellátják, így az utasok lejuthatnak a repülőtér betonjára, hogy gyalog vagy autóbusszal folytassák az útjukat. A móló megépítése feleslegessé teszi az úgynevezett könnyűszerkezetes beszállítóépületek, közkeletű elnevezéssel bádogváros fenntartását. Vagyis jövőre, ha elkészül a 2B terminál mólója, megkezdhetik az ideiglenes építmények elbontását. A 2B terminál mólója készül el legkorábban, ezt követi az 2A mólójának építése. A mólók építése 2017-re befejeződhet.
Ugyancsak jövőre kezdődik az aerohotel építése – tudtuk meg Hardy Mihálytól. A régóta tervezett idegenforgalmi létesítmény építése elől elhárultak az adminisztratív akadályok – korábban a nemzeti vagyonkezelő hozzájárulására volt szükség –, és 2017-re szállodával bővül a ferihegyi repülőtér szolgáltatása.
Becslések szerint 2018-ra éri majd el a légikikötő a 12 milliós forgalmat, akkor bővíteni kell majd a repülőtér kapacitásait is. Ehhez új terminált kell építeni, vagy a meglévőt új szárnnyal bővíteni. Hardy Mihány elmondta, hogy jelenleg vizsgálják a különböző lehetséges megoldásokat, pontosan hol legyen az új, azaz a C terminál, ahol regisztráló (check-in) pultok és utasbiztonsági ellenőrzések is lesznek majd.
A korábban tervbe vett fejlesztések közül egyedül a Cargo-city létesítése nem került közelebb a megvalósításhoz. Eredetileg mintegy 20 millió euró befektetéssel tervezték megvalósítani a repülőtér Vecséssel határos oldalán, a 2. futópálya mellett. Az első lépcsőben 11 000 négyzetméteres korszerű raktárat és 4000 négyzetméteres irodát kívántak felépíteni. Hardy Mihály szerint most inkább az 1-es terminál raktárlétesítményeinek a korszerűsítése aktuális, az ott működő nagy logisztikai szolgáltatók igényeinek figyelembevételével.