Két és fél éves fejlesztést követően lezárult az ötnapos átállási folyamat, aminek eredményeként az MKB Bank lecserélte központi informatikai rendszerét – jelentette be szerdán újságíróknak a pénzintézet vezetése. A cég az Oracle rendszerét vezette be. A megoldás egy nagyobb átstrukturálási projekt részeként a bank belső és ügyféloldali folyamatainak korszerűsítését célozta, illetve lehetővé teszi, hogy a pénzintézet személyre szabottabb, többcsatornás szolgáltatásokat nyújtson ügyfeleinek.
Az MKB Bank célja, hogy csökkentse az olyan új szolgáltatások piacra kerülési idejét, mint például a vállalati és lakossági hitelek vagy a digitális szolgáltatások, illetve gyorsabban és könnyebben tudja kezelni a beérkező ügyféligényeket. Mivel a korábbihoz képest jelentősen egyszerűbb rendszerről van szó, így könnyebb lesz más szolgáltatókkal és partnerekkel harmonizálni a rendszereket.
A fejlesztés eredményeként a bank várakozásai szerint hatékonyabban, kevesebb emberi munkaerővel, vagyis olcsóbban tud működni. Mint azt Balog Ádám, az MKB vezérigazgatója kérdésünkre elmondta, ezen nem feltétlenül létszámcsökkentést kell érteni, épp ellenkezőleg. Mivel más iparágakhoz hasonlóan a bankrendszernek is nehézségeket okoz a munkaerőhiány, a hatékonyabb számítástechnikai háttér elsősorban ezeket a hiányosságokat tudja rövid távon orvosolni.

A digitális átállás eredményeképpen gyorsabb és egyszerűbb lesz az ügyintézés
Fotó: MTI/Marjai János
Ugyancsak kérdésünkre kifejtette, hogy a fejlesztés – amelynek árát üzleti titokként kezelik – nagyjából két-három éven belül térül meg. Hozzátette: ez a szempont jelenleg kevésbé fontos a banknak, mivel a váltást amúgy is elkerülhetetlennek tartották, lévén csak így maradhatnak versenyképesek. – Ha nem csináljuk meg, akkor van egy nagy pont, és vége, mert nem tudunk egy ilyen rendszer nélkül működni – mondta Balog.
Hetényi Márk, a pénzintézet informatikai területért felelős vezérigazgató-helyettese hozzátette: az MKB az új rendszerrel abban is üzleti előnyre tehet szert, hogy a korábban akár 6-9 hónapnyi idő, ameddig egy partnervállalattal összehangolták a rendszereiket, a mostani egyszerű átjárhatóság révén drasztikusan lerövidül. Kérdésünkre elmondta: a mostani rendszer már részben eleget tesz a Magyar Nemzeti Bank előírásainak, amelyek a jövő júliusban induló azonnali átutalások rendszerére vonatkoznak, egyes területeken azonban még így is kell fejleszteni.
Ez az új rendszer adottságai miatt viszont így is sokkal gyorsabban és hatékonyabban kivitelezhető – tette hozzá.