Új módszerrel igyekeznek megszerezni személyes adatainkat a kiberbűnözők. A Kaspersky Lab kiberbiztonsági cég szerint a csalók mindannyiunk titkolt nyereségvágyát kihasználva online üzletek és tartalomszolgáltató portálok kedvezményes kuponjaival kecsegtetve igyekeznek megszerezni a felhasználók személyes adatait.
– Miközben a módszer a már jól bevált módon kiaknázható nyereségvágyra épít, az alkalmazott csali és az adatok megszerzésének a módja új – hívta fel a figyelmet a társaság. A nemzetközileg ismert online boltok, szolgáltatók kuponjai – amelyet csaliként használnak a bűnözői körök – különféle kérdésekkel és feladatokkal annak bebizonyítására veszik rá, hogy nem robot, hanem valós személy, ezzel hamis oldalra irányítják át őket.
A kiberbűnözők amellett, hogy már a felhasználó figyelmének a lekötésével is némi bevételre tudnak szert tenni – például visszaigazolásként emelt díjas SMS-t kérnek az áldozattól –, igazából az így begyűjtött személyes adatok harmadik félnek való értékesítésből csinálnak nagy üzletet.
Ljubov Nikolenko, a Kaspersky Lab webes tartalomelemzője a távirati iroda szerint rámutatott: a cégnél rendszeresen felhívják ügyfeleik figyelmét arra, hogy ha valami feltűnően olcsó vagy akár ingyenes, azt mindig nagy elővigyázatossággal és megfontoltan kezeljék. Ha csalásnak dőlnek be, lehet, hogy csupán időt és némi pénzt veszítenek, de az is előfordulhat, hogy a bűnözők olyan adatokhoz jutnak hozzá, amelyekkel már komolyab