Egyre határozottabb a kormányzati szándék, hogy a város testébe ékelődött vasúti üzemi területeket közösségi hasznosításba vonja be. A Liget-projekt kapcsán a Nyugati pályaudvar felülépítésével kíván zöld felületet teremteni a VI. és a XIII. kerület határán, és a Déli pályaudvar helyén is parkot látna szívesen a tulajdonos állam. Ráadásul a Délivel kapcsolatban nem is először merül fel a más célú hasznosítás: éppen egy éve, tavaly márciusban kérte fel a kormány a szaktárcát, folytasson konzultációt a budai fejpályaudvar jövőjéről. Most ismét a nemzeti fejlesztési minisztert bízta meg a kormány, hogy készíttessen hatásvizsgálatot a Déli pályaudvar jövőbeni funkciójáról, valamint hatásvizsgálatot és tenderterveket az üzemi pályaudvar megszüntetéséhez és a Kelenföldi pályaudvar bővítéséhez – legalábbis ez derül ki a Magyar Közlöny közelmúltban megjelent számából. Hogy ez a Déli teljes megszüntetését jelenti, vagy a hozzá kapcsolódó rendezőpályaudvar újrahasznosítását, azt majd a jövő mutatja meg.
Érdemes azonban tudni, hogy a fővárosi fejpályaudvarok és a körvasút egységes rendszert alkotnak, amelyben minden változás kihat a többi elemre. A Déli kapacitásának csökkenése többletfeladatot ró Kelenföldre. A tavalyi alagútomlás miatti kényszerhelyzetben bebizonyosodott, hogy a kisebbik budai állomás jelen állapotában nem képes átvenni a Déli szerepét.
A dunántúli személy- és áruforgalom Kelenföldön keresztül a déli összekötő vasúti hídon jut át Ferencváros felé, majd tovább a Keleti, illetve a Nyugati pályaudvar felé. Ha a Déli kapacitásának csökkenése miatt Pest felé kell terelni a forgalom egy részét, akkor bővíteni szükséges a Buda és Pest közti kapacitást. Ennek fontos feltétele a Kelenföldi pályaudvar és a Ferencvárosi pályaudvar közötti harmadik vágány kiépítése, új vasúti Duna-híddal.
A jelenlegi Déli összekötő vasúti híd pillérei mellett meghagyták a korábbi híd betonpilléreit, amelyekre viszonylag olcsón lehet felépíteni a harmadik vágányhoz szükséges hidat. A létesítmény tervezése már megkezdődött.
A 2024-es olimpiai játékok előkészítő tanulmánya azzal számol, hogy nemcsak megnövelik a Kelenföld és Ferencváros közötti pályaszakasz kapacitását, hanem S-Bahn jellegű személyforgalmat alakítanak ki rajta. Ez azt jelenti, hogy mind a két hídfő közelében, illetve a Népligetnél új megállókat építenek a városon belüli forgalomban közlekedő vonatok számára.