A keddi lapszámban megszólaltatott szakértő szerint szükség van az elektronikus ügyintézés széles körű elterjedésére, a költséges és körülményes papíralapú levelezés megszüntetésére. Szintén jó ötlet, hogy valamennyi szerv egy platformon keresztül levelezzen a vállalkozással, hiszen ez mind az állam, mind a társaságok szempontjából költséghatékonyabb. Automatikusan nyomon követhetővé válhat a dokumentumok küldése és fogadása, gyorsabb és hatékonyabb kommunikáció valósulna meg ezáltal.
Ugyanakkor az eddigi tapasztalatok a rendszerrel kapcsolatban vegyesek – mutatott rá Kőmíves Krisztina.
A cégkapu létrehozása például viszonylag egyszerű a cégjegyzékben szereplő gazdálkodó szervezetek részére, amennyiben az ügyvezető magyar adóazonosító jellel és ügyfélkapuval rendelkezik, viszont az említett körbe nem tartozó gazdálkodó szervezetek – például alapítványok, egyesületek vagy a külföldi ügyvezetéssel működő társaságok – csak űrlapkitöltő felület segítségével regisztrálhatnak, ami kicsit hosszadalmasabb, és több dokumentumot is csatolni kell.
A jogosultságok kiosztásának rendszere is „tartogat meglepetéseket”, továbbá szintén hasznos lenne, ha a cégkapu felülete angol nyelven is elérhető volna.