Több mint 2,3 millió online vásárló lesz Magyarországon, ami a napi rendszerességgel internetezők 41 százaléka – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu felméréséből. Az online kiskereskedelmi forgalom tavaly 230 milliárd forint volt, amelynek csaknem felét a három legnagyobb szektor adta. A műszaki cikkek 400 milliárd forintos forgalmának 10 százaléka, a 240 milliárd forint forgalmú játékok és kultúra szektor 13 százaléka internetes vásárlásból ered, míg a 100 milliárd forintot megforgató számítástechnikai szektor 32 százaléka származik online értékesítésből. A vásárlók többsége a termék ára alapján választja ki a neki megfelelő webáruházat. Csupán a válaszadók negyedének fontos az internetes bolt ismertsége, ennél sokkal jobban számít az áruház által felkínált kiszállítási és az átvételi mód, valamint a kereskedő megbízhatósága. A vásárlók döntő többsége még mindig a készpénzalapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben, amely az áruházak háromnegyedénél elérhető. A legnagyobb mértékben, 28 százalékkal a baba-mama termékek forgalma nőtt az idén, ezt követte az állateledelek, illetve az élelmiszerek kategóriája.
A cikk emailben történő elküldéséhez kattintson ide, vagy másolja le és küldje el ezt a linket: https://www.magyaridok.hu/gazdasag/tovabb-tarol-netes-kereskedelem-93232/
2015. november 4. szerda 18:03
2015. 11. 14. 23:21