Több járatot is töröl a téli és a jövő nyári menetrendből az ír Ryanair diszkont-légitársaság, mert csökkenti flottája méretét – közölte a távirati iroda. A téli menetrendi időszakban huszonöttel kevesebb gépet üzemeltetnek a tervezetthez képest, és a jövő nyári időszakban is tízzel kevesebb gépet használnak majd.
Így biztosítható az októberi, novemberi és decemberi szabadságok kiadása a dolgozóknak, és jövőre nem lesznek ki nem adott szabadnapok. Az intézkedés miatt a Ryanair kevesebb, már bejelentett járatot indít el, átlagosan napi egy járat nem fog közlekedni. Az intézkedés 400 ezer utast érint, pedig sok járatra még nem is érkezett foglalás.
A Ryanair minden érintett utast e-mailben értesített, nekik átfoglalási lehetőséget, jegyár-visszatérítést, valamint egy 40 eurós kupont is felajánlanak. Arról a Ryanair egyelőre nem közölt semmit, hogy mely járatok nem indulnak el a téli menetrendben. Az intézkedés miatt a Ryanair azzal számol, hogy márciusig a korábban tervezett 9 helyett 4 százalékkal bővül majd az utasforgalom havonta, a teljes éves forgalom pedig 129 millió lehet az egy évvel korábbi 131 millió helyett. A nyári flotta csökkentése miatt az ír cég azzal számol, hogy 2019 márciusáig az éves gördülő utasforgalom a korábban várt 142 millió helyett 138 millió lehet.
Korábban már beszámoltunk róla, hogy a légitársaság a következő hat hétben napi negyven-ötven járatot töröl, ily módon csökkentve a késések számát és mértékét. Ráadásul gond akadt a pilóták szabadságolási rendszerében, és igyekeznek kijavítani a hibát. Vagyis azért kellett a járattörléshez folyamodnia az ír fapadosnak, mert túl sok pilótája ment egyszerre szabadságra.
A közösségi oldalán a vállalat úgy fogalmazott, hogy a járatoknak kevesebb mint 2 százalékát érinti a módosítás, de a hét végén a jelzettnél több utat törölt. Ez szombaton 80, vasárnap pedig 82 utat jelentett, köztük a vasárnapi Barcelona–Budapest járatot (oda és vissza) a társaság honlapjának tanúsága szerint. Egyfelől innen lehet tájékozódni, de a cég a törlésről szóló e-mailt is küld az ügyfeleinek arra a címre, amellyel a foglalás történt. Ezért azt tanácsolják, hogy az utasok ellenőrizzék a postafiókjukat.