. A hatóság gyorsjelentése a tíz legjelentősebb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatásán alapul, és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 93 százalékát fedi le.
A megközelítőleg 4,1 millió magyarországi háztartásban az adatot szolgáltató társaságoknál összesen 3,292 millió előfizetés élt szeptember végén. A hatóság úgy becsüli, hogy az adatot nem szolgáltató társaságokat is beleszámítva több mint 3,5 millió előfizetést vettek igénybe a fogyasztók az első őszi hónapban. A fennmaradó közel 600 ezer háztartás többségében a tető- vagy szobaantennával fogható digitális földfelszíni sugárzású adásokat nézik.

A vezeték nélküli szolgáltatást 893 ezren vették igénybe
A vezeték nélküli (műholdas, parabolaantennával fogható) szolgáltatást 893 ezren vették igénybe, a MinDig TV Extra szolgáltatásnak pedig 106 ezer előfizetője volt a hónap végén. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma szeptemberben 2,293 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző havi 866 ezerről 859 ezerre csökkent.
A teljes becsült piacra vonatkozóan és valamennyi technológiát figyelembe véve a UPC volt a piacvezető, 26,8 százalékos részesedéssel. A második helyen a Telekom állt 25,4 százalékos, a harmadikon pedig a Digi TV 25 százalékos piaci részesedéssel. A vezetékes szolgáltatásoknál a piacvezető UPC részesedése 25,9 százalék, második a Telekom 23,8 százalékkal, amelyet a Digi TV követett 23,2 százalékkal. A vezeték nélküli szolgáltatások esetében a DIGI és a Telekom részesedése egyaránt 29,4 százalék, ezektől a UPC csak 0,4 százalékkal marad el. A MinDig TV Extra részesedése 10,4 százalék volt szeptemberben.