A használtautó-index, azaz az elkelt használt személygépkocsik összértékének változását jelző mutatószám a 2014 végi 134,4 százalékról 156,8 százalékra emelkedett. Az index 100 százalék feletti állapota azt jelzi, hogy a használtautó-piac lendülete felette jár a bázisnak tekintett időszak teljesítményének.
Az egyes kategóriákban azonban korántsem volt egyforma mértékű az átlagár emelkedése: 2013 végéhez képest leginkább a közép- és felső-középkategóriás autók (+15 százalék), illetve a nagy autók átlagos ára (+17 százalék) nőtt két év alatt, nagyjából egyenletes időbeli eloszlással. Szintén tíz százalék felett drágultak az elmúlt két esztendő során az alsó-középkategóriás személyautók (+13 százalék), ám esetükben a 2013-ban tapasztalt jelentős drágulás után tavaly enyhe árcsökkenés volt tapasztalható.
Az itthon értékesített használt személyautók háromnegyede a kis autók, az alsó-középkategóriás, illetve a felső-középkategóriás autók halmazába sorolható. Mindhárom kategória 40-45 százalékát három-három modell teszi ki. A kis autók esetében a Suzuki Swift, az Opel Corsa és a Volkswagen Polo, az alsó-középkategóriában az Opel Astra, a Volkswagen Golf és a Ford Focus, míg a felső-középkategóriában a Volkswagen Passat, a BMW 3-as széria, illetve a Ford Mondeo vezeti a belföldi használtautó-eladási listákat.
Szám szerint közel 550 ezer adásvétel történt tavaly – ez 2014-hez képest 11 százalékos növekedést jelent –, miközben a külföldről behozott használt autók száma 27 százalékos erősödést produkálva elérte a 123 ezer darabot. Egyelőre megállíthatatlannak tűnik az import növekedése, ennek pedig egyre komolyabb hatása van a hazai autópark összetételére is. Ez ugyanis alapvetően kétféle forrásból tud bővülni: új autók, illetve import használt autók forgalomba helyezésével. Ezek aránya az elmúlt években nagyban átalakult: míg 2010-ben a hazai forgalmit kapó autóknak 71 százaléka volt új autó, ez az arány mára 39 százalékra csökkent.
A hazai autóflotta márkák szerinti összetételére szintén hatással van az import. Miközben a belföldi adásvétel 25 százalékában a leggyakoribb két hazai márka, az Opel és a Suzuki valamelyike érintett, a behozatalban a Volkswagen és a Ford áll az élen. Ugyanakkor a legnépszerűbb importmodell a BMW 3-as sorozata. A KSH adatai szerint 2014-ben közel másfélszer annyi BMW futott a hazai utakon, mint 2011-ben.