Alapvetően elégedettek a magyarországi áramfogyasztók a szolgáltatójukkal a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH) vizsgálata alapján.
A hatóság évente elvégzett mérése szerint a lakossági fogyasztók a villamosenergia-ellátás folyamatosságát igen fontosnak tartják, a felmerülő hibák gyakoriságára érzékenyek. 2017-et tekintve nem változott jelentősen a hibát észlelők aránya az előző évekhez viszonyítva: rövidebb-hosszabb üzemszünetet a megkérdezettek harmada, hálózati hibát 9 százaléka észlelt. Feszültségingadozásról is az egy évvel korábbihoz hasonló arányban (19 százalék) számoltak be a megkérdezettek.
Hálózati hibát a válaszolók 9,3 százaléka érzékelt 2017-ben, de többségük (58 százalék) ezt nem jelentette be.
A hibákat jelző lakossági válaszadók 86 százaléka inkább kedvezőnek, 14 százaléka pedig inkább kedvezőtlennek tartotta a bejelentés kezelésével kapcsolatos tapasztalatait. A hibaelhárítás gyorsaságáról pozitívan nyilatkozott 86 százalék, míg valamilyen mértékben rossznak ítélte meg 14 százalék.
A lakókörnyezet közvilágításának a válaszadók igen nagy fontosságot tulajdonítanak, összességében 91 százalékuk elégedett a szolgáltatással. A teljesen elégedetlenek aránya csupán 1 százalékos, az elégedetlenek aránya az összes válaszadó körében 9 százalék.
A fogyasztásmérés megbízhatósága szintén kiemelkedően fontos a lakossági fogyasztók számára, éppen ezért pozitívumként állapítható meg, hogy 99 százalékuk volt elégedett a mérés megbízhatóságával. Évente egyszer találkozik a fogyasztásmérő-leolvasóval a lakossági fogyasztók 94 százaléka, akik jelentős mértékben elégedettek a leolvasás azonosításával és időzítésével.