A személyhajók forgalma 1,8 százalékkal, a kompoké 1,7 százalékkal nőtt, a vitorláskikötői árbevétel 10 százalékkal volt magasabb a tavalyinál – sorolta a 169. hajózási idény legfontosabb mutatóit a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) vezérigazgatója. Kollár József, aki májusban került a cég élére, azt is elmondta, hogy miközben a menetrendi hajók forgalma némileg csökkent, a séta-, az élmény- és a tóparti nevezetességek bemutatására indított járatoké nőtt. – Több nyaraló vette igénybe a hajózási cég értékesebb szolgáltatásait, ami ellensúlyozta a menetrendi járatoknál tapasztalt csökkenést – fűzte hozzá.
– Egységes turisztikai termékként kell kezelni a Balatont, amelyben a Bahartnak rendkívül fontos szerep jut. Mi nem hajóüzemeltetést végző cég, hanem turisztikai szolgáltató vagyunk. Ebben az értelmezésben a hajó a turisztikai szolgáltatás műszaki háttere – szögezte le a vezérigazgató.
Fejlesztés
Jelentős fejlesztéseket tervez a Bahart a jövő évi, 170. hajózási szezonra. Megújul a Siófok katamarán, „ünnepi ruhát ölt” a nosztalgiaflotta két, rendkívül népszerű vezérhajója, a 125 éves Kelén és ikertestvére, a Helka, és „újracsomagolják” a több ezer, kedvtelésből vitorlázó versenysorozatát, a Balaton-regattát.
Veigl Gábor, a társaság értékesítési vezetője kijelentette: nincs vége a balatoni hajózási szezonnak. A Bahart a szeptember 26-a és az október 5-e között zajló Nyitott Balaton kiemelt programjaként, majd azután is hétvégenként átkelőjáratot indít Badacsony és Fonyód között, továbbá a Siófok–Füred–Tihany háromszögben. Hajó indul Siófokról a szigligeti süllő- és a tihanyi gardafesztiválra is.
Újságírói kérdésre Kollár József vezérigazgató azt válaszolta: közelebb került a második, Fonyód és Badacsony között közlekedő, tízéves tervként dédelgetett kompjárat uniós támogatással történő megvalósítása. De egyebek mellett figyelembe kell venni, hogy csak akkor lesz gazdaságos és környezetkímélő a nagy léptékű vízi közlekedési beruházás, ha olyan kompokat tudnak közlekedtetni, amelyek egy óra helyett 25 perc alatt teszik meg a szántód–tihanyinál többszörösen hosszabb utat.