A legtöbben okostelefonról böngészték pénteken a tengerentúlról néhány éve átvett, mára itthon a karácsonyi ünnepek előtti bevásárlási szezon nyitányának tartott black friday (fekete péntek) vásárlási kampányban kínált akciós lehetőségeket, amikor a legnagyobb forgalmú internetes áruház idén elsőként megtartotta a kedvezményes vásárt.
A mintegy 1200 akciós termékét szokásos árukhoz képest összességében másfél milliárd forinttal olcsóbban kínáló Extreme Digital lapunkkal azt közölte: már a kora reggeli órákban több tízezren böngésztek az ajánlatok között, amelyek közül a műszaki eszközök, játékok, illetve a háztartási gépek iránt volt a legnagyobb az érdeklődés.
– Elsőként a drágább termékek fogytak el a készletről. Népszerűek voltak a csúcskategóriás játékkonzolok, a szárítógépek, a lapostévék, amelyekből a prémium típusokat keresték a vevők. Slágerterméknek számított a középkategóriás okostelefon és a tablet, illetve a kapszulás kávéfőző – sorolta az országszerte 16 szaküzletet üzemeltető cég, amely úgy tapasztalta, hogy a magyarok körében a termékek személyes átvétele a népszerűbb, a fekete pénteki rendelések felét például ezzel az igénnyel adták le.
Jelezték: idén kiemelkedő sikere van a fogyasztási cikkeknek is, tegnap rengeteg tisztítószert, mosó- és mosogatókapszulát rendeltek a vásárlók. Várkonyi Balázs, az Extreme Digital alapító-ügyvezetője elmondta, ezen a hétvégén raktáraikból mintegy tizenötezer csomag indul el a futárszolgálatokkal.
– Hazánk mellett idén először további hét országban (Románia, Ausztria, Csehország, Szlovákia, Bulgária, Szlovénia, Horvátország) is elindítottuk a black friday kampányt. A forgalmi adatok szerint a magyar internetezők után a Romániában élő felhasználók körében volt a legnépszerűbb az akció. Megfigyeltük, hogy nagy számban érkeztek itthoni címre szóló megrendelések Londonból, Németországból, Szlovákiából és Erdélyből, illetve gyakorlatilag az összes szomszédos ország magyarlakta településeiről – jelezte az ügyvezető.
A jövő hét pénteki finálé előtt a többi webkereskedő tegnap úgynevezett red friday, azaz vörös péntek akciókkal igyekezett fokozni az érdeklődést, a piaci szereplők ugyanis arra számítanak, hogy idén az egész éves bőséges fogyasztás részeként a lakosság nagy része számos, eddig elhalasztott nagyobb értékű vásárlást intéz majd a karácsonyi ünnepeket megelőző beszerzések során.
A vásárlóinak 2010 óta több mint harmincmilliárd forintot megspóroló Bónusz Brigád is kedvezményes napokat tart. A magyar tulajdonú webáruház anno úttörőként digitalizálta a korábban csak hagyományos módon elérhető éttermeket, bárokat, szépségszalonokat, tanfolyamokat, wellness központokat, illetve a különféle élményeket. Ezekben a kategóriákban a Bónusz Brigád adja el a legtöbb szolgáltatást Magyarországon.
– A legtöbben a két-három napos belföldi wellness utazásokat, vidéki pihenési lehetőségeket keresik, illetve az olyan egyedi élménylehetőségeket, programötleteket, amelyek nem érhetők el máshol. Népszerű lett a főváros is, sok magyar kifejezetten a budapesti turisztikai élménylehetőségekre kíváncsi – mondta a Magyar Időknek Kaprinay Zoltán, a Bónusz Brigád egyik alapítója.
Hozzátette, a GKI Digitallal készült közös felmérésük szerint minden harmadik ember ajándéknak ma már inkább ötleteket keres a szabadidő tartalmas eltöltésére, illetve minden ötödik ember konkrét programok, különleges élmények után kutat. A termékeket is kínáló kedvezménygyűjtő oldalon a tavalyi fekete pénteken a legtöbben kaparós világtérképet, illetve LED izzósorokat, fényfüzéreket vásároltak, emellett a műfenyőből is sok fogyott.
– Érzékelhetően megnőtt a lakosság költése: míg kezdetben háromezer forint volt az átlagos kosárérték, mára ez 12 ezer forintra nőtt a Bónusz Brigádnál – jelezte Kaprinay Zoltán.