– A kerékpáros-úthálózat fejlesztésére a jövő évi költségvetésben 11 milliárd forint áll rendelkezésre, ami az uniós forrásokkal kiegészülve elérheti a 15-20 milliárd forintot – közölte a kerékpározásért és aktív kikapcsolódásért felelős kormánybiztos egy budapesti szakmai konferencián. Révész Máriusz a távirati iroda szerint elmondta azt is, hogy a következő öt-hat évben pedig 80-100 milliárd forintot fordít a kormány kerékpárutak fejlesztésére.
A kormánybiztos szerint Magyarország ideális helyszín a kerékpározásra, a biciklis turisták száma megtöbbszörözhető, a célhoz azonban elengedhetetlen az infrastruktúra és a szolgáltatások kialakítása.
Ilyen lesz az nyár végén átadandó alagút, amely az M1-es autópálya alatt létesül az Etyektől Bicskén keresztül Tarjánba tartó kerékpárút részeként. A fejlesztés 3,716 milliárd forintos költségét a magyar állam biztosítja a térség fejlesztési tanácsának közleménye szerint. Az autósokat az építkezés nem zavarja majd a speciális technológiának köszönhetően.
– A kerékpározás éves pozitív gazdasági hatása körülbelül 200 milliárd euró, ebből 44 milliárd euró kapcsolódik a biciklis turizmushoz az Európai Kerékpáros-szövetség becslése alapján – mondta a fórumon Bodor Ádám, az EuroVelo igazgatója. Az európai lakosság hét-nyolc százaléka használja fő közlekedési eszközként a kétkerekűt; arányuk Hollandiában a legmagasabb, 36 százalék, a második Dánia 23 százalékkal, a harmadik helyen Magyarország áll 22 százalékkal, ahol a legtöbben vidéken tekernek.