A hazai adásvételek során a kocsik 70 százaléka tíz évnél idősebb volt, de a határon túlról érkező autók esetében sem volt kedvezőbb a helyzet, a behozott járművek 60 százaléka 2005-ösnél régebbi évjáratú volt.
– Tavaly sajnos sokan váltak csalók áldozatává gépjárművásárlás során.
A tendencia nem változott, hiszen továbbra is sok az olyan kereskedő, aki áfacsalással biztosít kedvező árat az ügyfeleknek, vagy kétes eredetű kocsit hoz be az országba. A pórul járt vásárlók helyzete utólag nehezen megoldható, azonban bízunk benne, ezek a szituációk sokakat figyelmeztetnek arra, hogy legyenek nagyon elővigyázatosak a vásárlások során, s csak megbízható forrásból vegyenek kocsit – vélekedett Frank György.
A Das WeltAuto márkaigazgatója szerint jobban jár az a vevő, aki kisebb kategóriájú, fiatalabb, ellenőrizhető előéletű, hazai gépkocsit vásárol azon az áron, amennyiért magasabb presztízsű, ám kiszámíthatatlan múltú járgányt vehetne külföldön.
A statisztikák alapján legtöbben felső és alsó középkategóriás gépkocsikat vásároltak: 3-as BMW-t, Volkswagen Passatot és Volkswagen Golfot hoztak külföldről, de az Audi A4, az A Mercedes és az 5-ös BMW is az első tízben foglalt helyet. Az itthon vásárolt kocsik esetében az Opel Astra volt a legnépszerűbb a Suzuki Swift és a Volkswagen Golf előtt.
Autót internetről?
Európa meghatározó piacán, Németországban az autók közel 10 százalékát már online felületen értékesítik, és az előrejelzések szerint ez a szám még növekedni fog. A piaci szereplők kétféle vevőkört szolgálnak ki. Az elsőbe tartoznak, akik sok információval rendelkeznek, és internetes kutatással keresik a kedvezőbb árakat. A másik csoportba tartozók a kedvezőbb ár mellett a kényelmet is szem előtt tartják.