Az új autók drágák, a hazai fizetések európai összevetésben alacsonyak. Nem csoda, hogy a magyar háztartások többsége használt autót vásárol. Az AAA Auto becsült adatai szerint 2016 augusztusában összesen 44 747 használt gépkocsit hirdettek meg Magyarországon, átlagosan 1 787 117 forintos áron. Az eladásra kínált használt gépkocsik átlagéletkora 11,4 év, futásteljesítménye pedig 178 790 kilométer volt. Bár a hazai magánvásárlók nyilvánvalóan anyagi megfontolásból fordultak a használt gépkocsik felé, vásárlásaiknál erősen érvényesítik a presztízsszempontokat. Ennek jele, hogy az augusztusi kínálati listán továbbra is második helyen áll a BMW, méghozzá a kompakt méretű 3-as modellel.
A tízes listát a teljesen megfontolt választásnak tekinthető Opel Astra vezeti, a harmadik helyen a magyar népautónak tekinthető Suzuki Swift áll. A legkeresettebbek között vannak még VW-, Ford- és Opel-modellek, egy középkategóriás BMW, valamint az egyetlen nem német európai márkaként a Renault Mégane. A kínálat hűen tükrözi a hazai vásárlók vágyait: tekintélyes megjelenésű, újonnan magas műszaki színvonalat képviselő kocsikat keresnek, de nem akarják megfizetni az új vagy a fiatal használt állapottal járó magas árat. A tizenéves BMW-k, VW-k jól mutatnak a parkolóban, de jelentős javítási költségek merülhetnek fel.
Egy korábbi statisztika szerint míg a 25 év alatti női vezetők elsősorban a szín és a praktikusság alapján választanak autót, addig a fiatal férfiak számára a motor teljesítménye a legfőbb szempont, mivel ők státuszszimbólumként tekintenek az autójukra. A kezdő sofőrök körében az Opel a legnépszerűbb márka, s többségük a kézi sebességváltós, ferde hátú modelleket preferálja. A friss jogosítvánnyal rendelkezők túlnyomó többsége használt autót szeretne, mert úgy érzi, így kevésbé zavarja majd egy-egy karcolás. Ez azonban nem jelenti azt, hogy bármit megvesznek. Épp ellenkezőleg, a fiatal sofőrök egyre igényesebbek, hiszen felfogásuk szerint az autó jelentős mértékben saját személyiségüket is kifejezi.
A használtautó-piac fiatal vásárlóinak kétharmada férfi. A kezdő sofőrök 58,3 százaléka ferde hátú modellt vásárol, s 72,3 százaléka a benzinmotor, illetve 93,7 százaléka a kézi sebességváltó mellett teszi le a voksát. A fiatal nők kedvence a Suzuki Swift, a fiatal férfiaké pedig az Opel Astra. A nők nagyobb figyelmet fordítanak a színekre, és gyakran a piros színt részesítik előnyben. A fiatal férfiak konzervatívabbak, ezért a kék, a szürke és a fekete színű autókat vásárolják a legszívesebben.
Sok vásárlót óvatossá tesz, hogy a hírek szerint rengeteg bizonytalan előéletű és manipulált gépkocsit kínálnak. Nem lehet elégszer felhívni a figyelmet, hogy 2012 januárjától a járműnyilvántartásban rögzítik a kocsik futásteljesítményét a forgalomba helyezésekor, a műszaki vizsgák és a honosítási eljárások idején. Így visszamenőleg ellenőrizhető, mikor, mennyit futott az adott kocsi. Ezzel együtt tény, hogy a rendszer hasznos, és jól működik. A tavaly október óta elérhető online adatlekérdező szolgáltatást 84 ezer alkalommal használták az ügyfelek.