Különleges képzésben vesznek részt nyáron az Apollo Tyres magyar üzemének technikus munkatársai, amelynek végén abroncsgyártó OKJ-s végzettséget szerezhetnek. A tréning célja, hogy a technikusok magabiztos szaktudással indíthassák majd el a gyöngyöshalászi gyár első gépeit. Az Apollo munkatársai Európa egyik legmodernebb, korszerű technológiával felszerelt üzemében kezdhetik majd meg pályafutásukat – közölte az abroncsgyártó.
A képzéssel kapcsolatban Bányai Tibor, az Apollo Tyres Hungary humánerőforrás-igazgatója azt mondta, hogy az abroncsgyártó OKJ-s képzésének már a harmadik csoportját indították el, amelynek révén további 120 technikussal bővül majd az Apollo munkatársi gárdája. Számukra fontos, hogy a leendő munkatársaik a gyár minden pontját ismerjék, és ehhez elengedhetetlenek az általuk szervezett hazai és külföldi tréningek. Az OKJ-s abroncsgyártó képzésben az első két körben 66, illetve 78 technikus vett részt.
Kiegészülve az oktatást most kezdőkkel, az év végére már több mint 250 magasan képzett technikus dolgozik majd az Apollo Tyresnél.
Némi késéssel jövő januárban indulhat be a termelés az Apollo Tyres gyöngyösi üzemében, ahol a tervek szerint évente öt és fél millió gumiabroncsot készítenek a gyártás felfutásakor – mondta korábban az MTI-nek Nirádzs Kanvar, a cég alelnöke. Összesen 475 millió eurós beruházással kezdik a termelést, az ott készült abroncsok hetven százaléka az európai piacra kerül. A régióban jelen lévő autógyártókkal egyelőre nincs megállapodásuk arról, hogy első szerelésként az Apollo abroncsait használják. Hozzátette, hogy erről folynak a tárgyalások, és 2017-re már megállapodhatnak több autóipari szereplővel is.
Eddig több mint 150 mérnököt és technikust vettek fel, akiket továbbképzésre küldtek Indiába és Hollandiába, a termelés 2019-es felfutásával több száz embernek adnak majd munkát. A gyárban öt és fél millió személyautóra való és 675 ezer teherautóra szánt gumiabroncsot gyártanak majd egy évben, de további igény esetén bővíteni is tudják a kapacitásokat. Nirádzs Kanvar elmondása szerint Magyarországon egyelőre csak a gyártórészleg üzemel majd, cégüzemeltetési központ telepítése az országban jelenleg nincs a tervek között.