Metál Zoltán annak kapcsán, hogy több társaság is taxisokat toboroz, elmondta: valójában arról van szó, hogy azok a vállalkozók, akik korábban bérbe adták autóikat a taxisoknak – akik így napi néhány órára bejelentett munkavállalók lettek, miközben akár tíz órán át dolgoztak -, az online pénztárgép január elsejei bevezetése következtében ezeket a dolgozókat szeretnék kényszervállalkozóknak látni.
Mégpedig azért, hogy az online pénztárgépek használata során felmerülő következményeket – például az esetleges bírságot – a taxisok és ne a vállalkozók fizessék meg. Vagyis az autójukat bérbeadó vállalkozók – akik kapcsolatban állnak a taxitársaságokkal – átruháznák a korábban őket terhelő felelősséget a taxisokra.
Ez a jelenség pedig elindított egy mozgást a taxispiacon – elsősorban oda szegődnek a fuvarozók, ahol előnyösebb feltételeket kínálnak nekik.