Számottevően nőtt a lakossági fogyasztás az elmúlt időszakban az eredeti árakhoz képest kedvezményesen kínált termékek és szolgáltatások internetes értékesítésében. A köznyelvben kuponos piacként emlegetett terület mára letisztult, 2016-ban a magyar tulajdonú Bónusz Brigád jegyzi a kedvezményes eladások csaknem száz százalékát.
– A tavaly decemberben mért értékesítési adatainkhoz képest mintegy harminc százalékkal nőtt az idei karácsony előtt az oldalon vásárlók száma, akik választáskor egyre inkább az élményszerű ajándékokat, a szolgáltatásokat részesítik előnyben a termékvásárlással szemben. Tavalyhoz képest háromezer forinttal költenek többet idén a magyarok – mondta lapunknak Kaprinay Zoltán, a cég egyik alapító tulajdonosa.
A szolgáltatások területéről leginkább az utazások iránt nőtt meg a kereslet már hetekkel ezelőtt, például a túlnyomórészt belföldre szóló, adventi időszakban beváltható kirándulások közül csaknem kétezret értékesítettek az idén.
– Decemberben akkora forgalmat bonyolítunk, mint három másik hónapban együttvéve, ráadásul nálunk 24-én sem ér véget az ajándékvásárlás, sokan az utolsó pillanatban kattintanak rá valamilyen kedvezményes ajánlatra. Arra számítunk, hogy a két ünnep között is folytatódni fog az élénk költekezés – vázolta Kaprinay Zoltán. A társaság tulajdonosa elmondta, egyelőre nehéz megbecsülni, mekkora növekedést értek el, a tavalyi három és fél milliárd forintos éves forgalmukat azonban biztosan meghaladják idén, becslésük szerint az éves bevétel megközelíti majd a négymilliárd forintot.
Idén az engedménnyel kínált termékek közül a legkeresettebbek karácsonyi ajándékok a fényképes naptárak, az elmúlt évekhez képest ugyanakkor arányaiban jóval többen választják az utazások mellett az éttermi időtöltést, a különféle tanfolyamokat, illetve a szórakoztató élményeket, de emellett az egészségmegőrzést segítő lehetőségek iránt is egyre élénkebb a kereslet.
Kaprinay szerint a néhány évvel ezelőtt robbant magyarországi kuponos piac mára letisztult, eltűntek, illetve átalakultak a szolgáltatók, köztük külföldi társaságok is. A hazai piac négy százalékán osztoznak jelenleg a közvetítő, vagy csupán egy-egy területre szakosodott kisebb társaságok, amelyek az ünnepek előtt ugyancsak érzékelik eladásaikban a költések erősödését.