A Panasza van? Segítünk! című információs füzetek újabb két kiadványával segíti a fogyasztók tájékozódását a Magyar Energetikai és Közműszabályozási Hivatal (MEKH). A legújabb fogyasztóvédelmi kiadványok a kereskedőváltásról és a közműcsatlakozásról felmerülő kérdésekre adnak választ.
Az ötös számú fogyasztóvédelmi kiadvány célja, hogy segítse az eligazodást a felhasználókkal kapcsolatban álló energia- és közműszolgáltatók között. A kiadvány röviden bemutatja a villamosenergia-, a földgáz-, a távhő- és a víziközmű-szolgáltatók működését, illetve tájékoztatást nyújt a földgáz- és villamosenergia-szolgáltatás esetén lehetséges kereskedőváltás folyamatáról, és kitér az egyetemes szolgáltatói és a versenypiaci szerződés közötti különbségekre.
A hatos számú kiadvány azok számára hasznos, akik új közműcsatlakozás kialakítását tervezik. Az információs füzet betekintést nyújt a szerződéskötés, majd a csatlakozás kiépítésének és üzembe helyezésének folyamatára. A fogyasztóvédelmi füzet az ilyenkor szokásos ügyintézés menetét egy könnyen értelmezhető ábrával is szemlélteti.
A következő hetekben a MEKH valamennyi megyeszékhely kormányhivatalában sajtótájékoztató keretében mutatja be új kiadványait, amelyeket a szolgáltatók ügyfélcentrumaiba is eljuttat. Az új tájékoztatók és a Panasza van? Segítünk! sorozat korábbi kiadványai letölthetők a hivatal honlapjáról.