Elektromos autók töltéséhez szükséges eszközöket telepített a Budavári Önkormányzat a főváros I. kerületének két pontján, a Lovas úton és a Várkert Bazár mélygarázsában, amelyeket szerdán adtak át. Az önkormányzat közleménye szerint György István, Budapest kormánymegbízottja a töltők átadásán azt mondta, a kormány elkötelezett az iránt, hogy segítse a környezetbarát, elektromos járművek mielőbbi elterjedését, ennek része a zöld rendszám is, amely a tervek szerint a jövőben számos kedvezményt biztosíthat. Eddig 9 zöld rendszámot adtak ki az országban, ezek közül az első a Budavári Önkormányzaté.
Nagy Gábor Tamás, a kerület polgármestere azt hangsúlyozta, hogy a kerület képviselői szeptember 24-én – az országban az elsők között – döntöttek arról, hogy támogatják az e-mobilitás terjedését és a zöld alapszínnel ellátott forgalmi rendszámmal rendelkező gépjárműveknek október elsejétől ingyenessé teszik a parkolást az I. kerületben.
A telepített töltők több szabvánnyal is kompatibilisek, és egyidejűleg két gépjárművet tudnak 15-30 perc alatt menetkészre feltölteni. A villámtöltőket egy speciális töltőkártyával díjmentesen használhatják az elektromos autók tulajdonosai, de az önkormányzat a polgármester ismertetése szerint megvizsgálja annak a lehetőségét, hogy a Jedlik Ányos-terv részeként hosszabb távon is ingyenes maradhasson a villanytankolás a kerületben.
Magyarországon felgyorsul az alternatív technológiákra való áttérés – mondta Lenner Áron Márk, a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) belgazdaságért felelős helyettes államtitkára egy televíziós interjúban. Emlékeztetett, hogy Magyarország az elsők között készítette el az e területre vonatkozó átfogó fejlesztési tervet. A Jedlik Ányos-tervvel az elektromobilitást kívánják előremozdítani, és ennek keretében az elkövetkező hetekben, hónapokban látványos intézkedések várhatók – mondta.
Lenner Áron Márk nagy sikernek tartaná, ha tervezett európai kapacitásbővítése során második üzemét Magyarországon nyitná meg a Tesla autógyár. Ez ugyanis az elektromos közlekedéstechnológia élvonala, ezért nagyon pozitív hatással lenne Magyarországra.
A politikus arról beszélt, hogy nemcsak a gyárról van szó, hanem a köré épülő beszállítói környezetről, értékláncokról is, a magyar kis- és közepes vállalkozásoknak is nagy lehetőség lenne, ha itt épülne meg az üzem. Úgy vélte, a magyar beszállítói ipar jó állapotban van, a megfelelő tudásbázis is rendelkezésre áll a bekapcsolódáshoz.
Megjegyezte, hogy például a Suzuki-gyárban a termelés megkezdésekor 10 százalék volt a magyar hozzáadott érték az elkészült járművekben, s ez 2000-re már elérte az 50 százalékot. Ez a többi gyártó esetében már magasabb arányokról indult, ugyanis sok esetben ugyanaz a cég képes beszállítani több vezető autógyártónak is – mondta Lenner Áron Márk.